Philipson Söderberg AB

Pluras Husman Akvavit och sill förgyller midsommaren

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 15:51 CEST

Vad associerar svenskar till när de hör ordet midsommarafton? Jordgubbar svarar vissa, sill säger några och nubbe nämner andra. Många förknippar även midsommar med musik och vad passar då bättre än att bjuda in Pluras Husman Akvavit till midsommarfirandet?  Plura Jonsson har många strängar på sin gura: Artist, låtskrivare, programledare, matlagare, konstnär, författare och brännvinsfabrikör.

– Med stolthet och glädje bjuder jag er en traditionell sädesakvavit, som ett gitarrackord klingande i skymningen med toner och doft av anis, kummin, fänkål och pomerans, säger Plura själv om sin Akvavit. Som namnet antyder passar denna akvavit perfekt till svensk husmanskost och däribland sillen som är kungen på midsommarbordet. Husman Akvavit är tillverkad av ekologiskt odlade råvaror och Kravmärkt.

Läs mer om Pluras Husman Akvavit och om hans passion i en lång intervju gjord för Philipson Söderberg magasin här

Glad Midsommar!

Pluras Husman Akvavit:
Varunr: 86167
Pris: 229 kr
Volym: 500 ml
Alkoholhalt: 37.5%
Finns i beställningssortimentet

För mer information om produkten, kontakta Jenny Asplund, jenny.asplund@philipsonsoderberg.se  Besök gärna www.philipsonsoderberg.se/pressrum

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg representerar varumärken med produkter, inom vin och sprit från hela världen. Philipson Söderberg strävar efter att hjälpa konsumenter till den bästa dryckesupplevelsen och hoppas kunna utgöra en källa för kunskap och inspiration.

Genom ett kostnadsfritt medlemskap får konsumenter ta del av ett av Sveriges bästa magasin och nyhetsbrev om mat och dryck. Philipson Söderberg är ett dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation.

www.philipsonsoderberg.se