Plus Function AB

Plus Function tillverkar nytt smart bord med flera funktioner

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 17:14 CEST

Dine & Wine

Dine & Wine är ett socialt matbord med smarta förvaringsmöjligheter.

Under bordskivan döljer sig ett ställ med plats för sex vinglas. Vinstället nås genom en rund vändbar platta mitt på bordsskivan. Plattans ena sida är slät och den andra sidan har metallknoppar i aluminium och kan med fördel användas som grytunderlägg för heta kastruller.

Från sidorna finns även smarta förvaringsfack för tre vinflaskor samt utrymme att gömma dator och anteckningar som legat framme innan maten serveras.

Mått:

Diameter: 1180 mm Höjd: 730 mm

Detta säger Mattias Envall, designer av Dine & Wine:

"Förutom ett snyggt matbord, ville jag även ha ett bord för festligare tillfällen. För mig var det viktigt att matbordet skulle harmonisera med den gedigna känsla varje vinkännare vill känna med sitt vin. Jag såg framför mig ett middagssällskap som sitter kring en mustig höstgryta samtidigt som rödvinet serveras direkt ifrån vinstället i bordet. Bordets funktioner ska inbjuda till såväl vardag som fest!"

Nedan följer närmare information om varje material och del av Dine & Wine:

Bordskivan och plattorna är gjorda av skandinavisk björkplywood täckt av vit exklusiv högglanslaminat. Bordsytan klarar temperaturer upp till 180⁰ C och har hög resistens mot vätskor, vilket gör det idealiskt som ytskikt för ett matbord.

Bordets underrede är tillverkat i ask som hämtas från en svensk träleverantör i det lilla samhället Ydre. Underredet är vitpigmenterat vilket tillåter askens karaktärsfulla ådring och struktur att framträda, vilket ger möbeln en genuin karaktäristisk ytfinish.

Fler färger på bordskivan än vit högblank kan specialbeställas.

Pris Dine & Wine 15,000 SEK

För ytterligare information vänligen kontakta:

Mattias Envall
mattias.envall@plusfunction.com

Plus Function är ett skandinaviskt designföretag med utveckling och produktion i Stockholm, med brinnande passion för att modernisera dagens rum och miljöer. Med multifunktionella design- och inredningsprodukter levererar vi nyskapande lösningar för specifika behov och en kreativare omgivning.