Plus Function AB

PlusFunction tillverkar den moderna kökssoffan

Pressmeddelande  •  2011-10-19 16:13 CEST

För att ta steget in i framtiden hyllar PlusFunction gårdagen.
Genom att ta in projektet 'På Sofflocket' i vårt sortiment vill vi hedra våra gamla multifunktionella lösningar. Kökssoffan är en modern tolkning av den traditionella Svenska kökssoffan som vi är vana att se.  Förutom smart förvaring får användaren en rumsavdelare, tidningshylla och såklart en soffa!

Kökssoffan, som syntes på Stockholms möbelmässa 2011, ingår nu i PlusFunctions sortiment. Kökssoffan, som är en blandning av moderna linjer och lösningar, har flera användningsområden. Köparen får en kombinerad soffa, rumsavdelare, tidningshylla och mycket mer. Bara användarens egen kreativitet sätter stopp!

Emma Nilsson, Johanna Westin och Lisa Frode är de tre formgivarna till ’På Sofflocket’. De avslutar till sommaren 2012 sin magisterutbildning i industridesign på Lunds universitet.

”Köket är mångas favoritplats i hemmet där den traditionella kökssoffan ofta fungerat som en samlingsplats. Det är runt kökssoffan allt händer, från läxläsning och tupplurar efter maten, till långa frukostar med en god tidning på helgen. Genom samarbetet med PlusFunction har vi fått möjligheten att producera vår kökssoffa och sprida denna svenska traditionella möbel vidare till dagens moderna hem, något vi är väldigt glada för. Våra åsikter som formgivare värderas högt hos PlusFunction och vi får möjlighet att ta del av hela processen vilket gett oss sort förtroende för företaget.” – Emma Nilsson, Johanna Westin och Lisa Frode.

Kökssoffan kommer finnas till försäljning på vår hemsida från februari 2012.

Vid intresse för soffan kontakta;

Elina Forsell

elina.forsell@plusfunction.com

www.plusfunction.com

För övrig information vänligen kontakta:

My Kallström

Kund och PR ansvarig

my.kallstrom@plusfunction.com

www.plusfunction.com

PlusFunction är ett avknoppat projekt ur designföretaget Advers Design och Konstruktion AB, med brinnande passion för att modernisera dagens rum och miljöer. Med multifunktionella design- och inredningsprodukter levererar vi nyskapande lösningar för specifika behov och en kreativare omgivning.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom