Göra Gott

PM Nilsson vill lyfta unga förebilder och blir ny styrelseledamot i stiftelsen Göra Gott

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2013 08:59 CEST

Stockholm 2 april 2013

Stiftelsen Göra Gotts ambition är att lyfta fram unga människor som Gör Gott. När unga människor får förebilder bland andra unga kan det inspirera och motivera dem att klara egna utmaningar som kräver både mod och styrka.

“Uppmuntran är det finaste man kan ge och det känns värdefullt att kunna bidra med det”, säger PM Nilsson om sitt åtagande i stiftelsen.

PM Nilsson var politisk redaktör på Expressen 1999 - 2008 då han grundade opinionssajten Newsmill. Sedan 2013 arbetar han med Newsmill på TV4 och gör politiska kommentarer i nyhetsprogrammen. Han är född och uppvuxen i Lund och bor nu i Nacka och har två barn.

"Det ska bli väldigt kul och spännande att få PM med i Göra Gott. Vi vet att hans breda utblick och vana till skarp samhällsanalys kommer att betyda mycket för vårt framtida arbete. Vi är mycket glada och hedrade att han tagit plats i styrelsen", säger Emma Wistrand stiftelsens ordförande.

Om Stiftelsen:
Stiftelsen Göra Gott grundades år 2009 av Kia Orback Petterson, styrelseproffs och konsult med fokus på varumärkes- och affärsutveckling.

Stiftelsen har delat ut tre stipendier.
2010 - Lina Thomsgård för hennes arbete med Rättviseförmedlingen
2011 - Behrang Miri för hans sociala entreprenörskap
2012 - Julia Mjörnstedt för sitt arbete med UngCancer

Stipendiaterna ska ha verkat inom områden som är avgörande för en god samhällsutveckling som kommersiella idéer/näringsliv - opinion/demokrati - kultur/kreativitet. Stiftelsen fjärde stipendium delas ut våren 2013 och det är möjligt att söka årets stipendium fram till den 24 mars. 2013 är verksamhetens fjärde år.

Nuvarande styrelse:
Emma Wistrand, Styrelseordförande, Marknadschef på Natur & Kultur
Bob Johanson, Delägare i Gernandt & Danielsson Advokatbyrå
Beatrice Orback, Sales Engineer på Denator AB
Jacqueline Järmens, arbetar med sälj och marknad på Ansaldo STS
Filippa Orback, studerar Marknadskommunikation och IT på Stockholms Universitet

Tidigare styrelseledamöter:
Lena Apler, VD på Collector AB
Joachim Berner, Styrelseproffs
Anna Serner, VD på Svenska Filminstitutet
Ragnar Boman, Styrelseproffs

För ytterligare information:
www.goragott.se
Filippa Orback, info@goragott.se, 070-645 96 79

Stiftelsen Göra Gotts syfte är att lyfta fram unga förebilder som Gör Gott.

Stiftelsen delar varje år ut stipendier till unga människor som har förverkligat och drivit fram en idé de själva trott på, på ett sådant sätt att de kan tjäna som förebild för andra unga.

Vill du bidra med en donation till stiftelsen? I så fall kan du göra det till stiftelsens bankgironummer (BG) 439-5422. För mer information besök gärna www.goragott.se eller maila info@goragott.se