Pan Nordic Logistics, PNL

PNL rabblar ortnamn bäst i Norden

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2007 09:31 CEST

”I’ve been to Helsingfors, Munkfors, Högfors, Sola, Tammerfors, Degerfors, Trofors, Forssa, Gamleby, Mosby, Heby, Malå, Fagernes, Bollnäs, Höganäs, Laxå, Tomelilla, Enköping, Lidköping, Jönköping, Vetlanda, Kivik, Kebnekaise, Hultsfred…”

PNL (Pan Nordic Logistics) vill fortsätta att visa att man hittar bäst i Norden och åker på säljturné med en specialskriven version av Geoff Macks hit "I’ve Been Everywhere", listettan från 60-talet där man rabblar ortnamn i rasande fart.
Låten har gjorts i mängder av versioner världen över bl a i England, Nya Zeeland, Canada och Österrike. Och nu alltså i Norden där den sjungs av John Power.
- Vi valde att bygga hela vår kampanj kring den här låten för att fortsätta bygga kännedom om att vi hittar bäst i Norden, säger Therese Kaiser, marknadschef på PNL.
Låten kommer att användas i radioreklam som påannonserar PNLs ankomst till olika orter på turnén och på en specialkomponerad samlingsskiva med on-the-roadmusic. Dessutom kan den som känner sig hugad försöka rabbla själv i karaoke-versionen på PNLs kampanjsajt pnl.se.
Arbetsgrupp på Tank/Y&R: Elin Tivemark Operativ Projektledare, Fredrik Forsling, AD, Daniel Rinaldo Copy, John Martinsson Ad Ass, Pelle Hasselgren kundansvarig,
Hans Ahlgren CD.

För mer information, kontakta Therese Kaiser, Marknadschef PNL, 0765 – 27 17 03

Om PNL
Pan Nordic Logistics (PNL) är Nordens ledande logistikföretag på paketmarknaden. Vi erbjuder unika logistiklösningar till företag med transportbehov av paket och pallar till, från och inom Norden. Tack vare vårt heltäckande nätverk och internationella samarbeten når vi företag och privatpersoner i 191 länder världen över.

Våra lösningar heter CarryOn och kännetecknas av stor flexibilitet. Genom att alltid utgå från våra kunders behov och utifrån dessa skapa fysiska och elektroniska produkter och tjänster, levererar vi inte bara försändelser utan även trygghet och mervärde.

PNL ägs av Post Danmark och Posten Norge och har nära samarbeten med postföretagen i Estland, Finland, Färöarna, Grönland, Island, Polen och Sverige. Företaget grundades 1997 och har i dag 170 medarbetare i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Huvudkontoret ligger i Stockholm.