PNO Sverige AB

PNO öppnar upp en ny verkstad – nu i Danmark

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 19:10 CEST

PNO återvänder till sina rötter genom att investera i en verkstad och depå i Greve utanför Köpenhamn i Danmark. PNO startades i Danmark år 1975 av Per N Ørnstrand, men flyttade sedan verksamheten till Sverige för att nu i 2013 öppna en verksamhet i Danmark igen.

Genom att ha lyssnat på våra kunders önskemål och uppmärksammat deras behov tar vi steget vidare i vår expansion genom att öppna verkstad och depå i Greve utanför Köpenhamn. Det är kul att komma tillbaka till ”rötterna” i Danmark där PNO:s äventyr en gång startade och där vi hyrde ut vår första trailer, säger Jacob Ørnstrand.

Verkstaden i Greve kommer att erbjuda samma fullservice som på PNO:s andra verkstäder såsom däckhantering, reparation och service, öppet från morgon till midnatt samt tvätt på sikt.
Vi tar med oss vårt framgångskoncept från våra existerande verkstäder till Greve i Danmark där vi jobbar efter mottot att alltid ha kunden i fokus, att fokusera på detaljerna och framförallt se till att vara ”behind you all the way”.

PNO:s verkstad i Greve smygöppnar nu redan på måndag, den 17:e juni, för att sedan stärka upp bemanning de kommande veckorna och vara i gång helt och hållet om en månads tid med cirka 15 stycken nya anställda.

Trevlig helg!

PNOs affärsområde är uthyrning och försäljning utav trailers. Vi är en utav pionjärerna i branschen och har därmed lång erfarenhet och gedigen kunskap.

I Sverige har vi egna PNO verkstäder i Helsingborg, Göteborg och Jönköping samt ett flertal externa verkstäder och ett gediget geografiskt nätverk över Europa. Hela dygnet, 24|7 finns vi tillgängliga för att hjälpa till vid eventuella breakdowns. På våra verkstäder erbjuder vi våra kunder en fullservice, där kunden får allt gjort under ett tak.