PointSharp AB

PointSharp expanderar utanför Europa

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 14:19 CEST

PointSharp expanderar utanför Europa

PointSharp fortsätter att expandera ut i världen och har inlett ett samarbete med Inex Americana för att marknads föra PointSharp ID i Sydamerika. Inex Americana är en säkerhetsdistributör baserad i Santiago i Chile och fokuserar på nya innovativa produkter. Inex Americana verkar genom sitt nätverk av återförsäljare och når samtliga länder i Sydamerika.

PointSharp ID är en produkt som erbjuder många metoder för identifiering av användare. Valfriheten att blanda telefoner, hårdvarudosor, PCs och kodkort i en produkt ger enkelhet, säkerhet och kostnads effektivitet.

För ytterligare information kontakta:

PointSharp: Niklas Brask, Telefon: 070-738 73 70, E-post: niklas.brask@pointsharp.com

PointSharp är ett svenskt IT-säkerhetsbolag som marknadsför den egenutvecklade produkten PointSharp ID, en produkt för säker inloggning. PointSharp når idag via återförsäljare kunder över hela världen och identifierar deras användare enkelt och säkert. PointSharp marknadsför även som distributör accessprodukter från Microsoft i norra Europa. PointSharp har huvudkontoret i Stockholm och startades 2006.

www.pointsharp.com