Bergsala AB

Fritt för publicering
Kungsbacka 20120627

POKÉMON CONQUEST SLÄPPS DEN 27 JULI

Nintendo meddelade idag att Pokémon Conquest kommer att släppas till Nintendo DS i Europa den 27 juli. Detta spel erbjuder nya, roliga sätt att spela Pokémon på i en unik värld kallad Ransei. Pokémon Conquest är utvecklat av TECMO KOEI GAMES Co., Ltd. och är ett 2D-äventyr, men kan förstås spelas på såväl Nintendo DS som Nintendo 3DS.

I Pokémon Conquest tar du dig an rollen som en Warlord, en ung krigsherre. Din uppgift är att rekrytera allierade, så kallade Warriors, för att skydda och bygga upp ditt kungarike. Under äventyrets gång kommer du stöta på flera olika Pokémon, Warriors och Warlords. Spelet är uppbyggt med ett tema som baseras på feodaltidens Japan, en tid då Japan styrdes av klaner och krigsherrar, så kallade Shoguns. Detta spelet innehåller nästan 200 Pokémon. En hel del av dem känner du redan igen från spelen Pokémon Black Version och Pokémon White Version.

Väl på stridsfältet i Pokémon Conquest måste du välja rätt slags Pokémon för att åstadkomma maximal skada på dina motståndare. Slagen är turordningsbaserade och det gäller att välja rätt taktik i striderna samtidigt som förhållandena ändras varje omgång.

Bland nyheterna i det här spelet finns:

Story: För att rädda Ransei-regionen från den mäktige krigsherren Nobunaga måste du erövra olika kungariken för att ditt eget ska kunna växa. Totalt finns 17 olika kungariken att erövra. Om du tar kontrollen över alla kungarikena kommer du att väcka en Legendarisk Pokémon och rädda hela landet. Spelets Story Mode består av kapitel som du låser upp ett och ett. Varje kapitel har sin egen spelbara Warlord och olika mål för att vinna.

Din armé: Du kan få din armé att växa genom att rekrytera besegrade Warlords och deras Pokémon. När ett kungarike erövrats får du också kungarikets tillgångar såsom träningsläger, butiker där du kan köpa föremål och gruvor där du kan tjäna pengar. Du kan även göra din armé starkare genom att länka dig till en viss Pokémon. Warlords kan ha olika Pokémon länkade till sig och byta mellan dem inför en strid av taktiska skäl.

Striderna: Du kommer att stöta på många olika slagfält genom spelet - alla de 17 kungarikena har olika typer av slagfält. Till exempel har kungariket Ignis ett eldtema med lavaflöden. Där kan du strategiskt välja att använda Pokémon av vatten-typ för lättare erövring. Du kan sedan använda kungarikenas träningsläger för att träna dina arméer och hitta vilda Pokémon.

Warlords och Pokémon: Varje Warlord har sin egen speciella förmåga med stor påverkan på striderna. Till exempel har Warlord Oichi förmågan att hela alla Pokémon i din armé. Warlords har också olika typer ungefär som Pokémon. Vilken typ en Warlord är påverkar hur den samverkar med en viss Pokémon. Vissa Warlords har förmågan att välja vilka slags Pokémon de kan använda.

Kontakta gärna patrik.johansson@bergsala om du vill ha mer information om detta.

--•--

Nintendo Co., Ltd., Kyoto, Japan, är ett världsledande företag inom interaktiv underhållning. Fram till idag har Nintendo sålt mer än 3,9 miljarder spel och mer än 620 miljoner spelkonsoler världen över, och skapat älskade frontfigurer såsom Mario och Donkey Kong. Nintendo har också lanserat serier som The Legend of Zelda, Metroid och fenomen som Pokémon. Nintendo tillverkar och marknadsför hård- och mjukvara till Wii, Nintendo DS och Nintendo 3DS.

Bergsala AB, med huvudkontor i Kungsbacka, innehar sedan 1981 generalagenturen för Nintendo på den nordiska och baltiska marknaden och är därmed Nintendos äldsta exportkund. På den danska och norska och finska marknaden hanteras försäljningen av de helägda dotterbolagen Bergsala A/S, med kontor i Köpenhamn, Bergsala AS, med kontor i Oslo och Oy Bergsala AB med kontor i Helsingfors Koncernen har ca 50 anställda och omsätter ca 1200 MSEK. För mer information om Nintendo och deras produkter, gör ett besök på www.nintendo.se

Ämnen:

Datorspel