Dragon's Lair

Pokémon GO Bonanza på Kungsholmstorg

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2016 17:15 CEST

30:e september firas Kungsholmstorgs dag och i år kommer det att bli lite extra festligt. Stockholms största "verkliga" Pokémon Gym, Dragon's Lair, sponsrar alla Pokestops runt Kungsholmstorg med Lure under hela dagen. Alla besökare kommer kunna vandra och samla Pokémons runt hela torget samtidigt som man kan ta del av någon av alla de andra aktiviteterna på torget.

Förutom ett rosa skimmer över Kungsholmstorg kommer Dragon's Lair även lägga in lite spänning för alla spelare. De spelare som håller gymmet på Kungsholmstorg vid speciella tidpunkter (12.00, 15.00 och 18.00) kommer vinna Pokémonpriser från Dragon's Lair. Alla deltagare som har sin karaktär i gymmet vid tidpunkterna kommer vinna Pokémon priser.

Vi har inte sett att någon liknande turnering har genomförts tidigare, vilket är konstigt då det egentligen är en väldigt enkel lösning att genomföra säger Johan Nilsson som ligger bakom projektet. Det kommer bli väldigt intressant att se hur stort suget är efter en turnering i Pokémon GO.

Dragon's Lair kommer även erbjuda möjlighet att testa på Pokémon-kortspelet under dagen.

Ta med dig dina vänner och samla Pokémons, vinn priser i gymmet och ha en kul dag under Kungsholmstorgs dag.

För mer information kontakta:

Johan Nilsson
Dragon's Lair

Eventets Facebooksida

---

Dragon's Lair är Stockholms mötesplats för spelintresserade. Sedan vi öppnade på Kungsholmen 2004 har vi arbetat för en öppen och inkluderande spelkultur för alla. Allt vi gör utgår från våra ledord spel, glädje och gemenskap. Konceptet skapades av Johan Nilsson och är ett samarbete mellan en ideell föreningen och företaget som driver butiken.