Polarbit

Polarbit belönas med Guldmobil för Årets Bästa Mobila Spel 2010

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2010 11:15 CET

Polarbit, världsrenommerad utvecklare och publisher av spel och utvecklingsverktyg för mobiltelefoner och handhållna plattformar, tilldelades igår Guldmobilen för Årets Bästa Mobila Spel 2010 vid den tionde årliga Mobilgalan i Kista Science Tower.

Polarbit belönades för sitt spel Raging Thunder 2, ett racingspel i yppersta världsklass, tillgängligt på alla de större mobila plattformarna som iPhone, Android, Symbian, Samsung bada och Palm WebOS.

Mobilgalan arrangeras av Tidningen Mobil och juryn bestod, utöver Mobils chefredaktör Linus Brohult, av representanter från KTH, Metro Teknik, Swedish Mobile Association, Stockholms Universitet, Post- och Telestyrelsen och Mobile Business.

Årets utmärkelse var Polarbits andra Guldmobil på tre år, vilket vidare förstärker företagets position som Sveriges, och en av världens, främsta mobilspelutvecklare.

Om Polarbit AB

Polarbit AB, grundat 2005, är en spel- och middlewareutvecklare samt publisher med fokus på smartphones och högpresterande mobila enheter. Polarbits erfarenhet, engagemang och kompromisslösa attityd till kvalitet garanterar att Polarbitutvecklade produkter alltid tillhör det absoluta toppskiktet. Läs mer på www.polarbit.com eller kontakta oss genom press@polarbit.com.