Ehrenberg Kommunikation

Polferries väljer EHRENBERG Kommunikation för PR i Sverige

Pressmeddelande   •   Jan 07, 2010 12:42 CET

Färjerederiet Polferries har valt att anlita EHRENBERG Kommunikation för sitt kommunikationsarbete på den svenska marknaden.

Ytterligare ett färjerederi har valt att anlita EHRENBERG Kommunikation för sitt kommunikationsarbete i Sverige. Polish Baltic shipping Company bedriver färjetrafik mellan Polen och Skandinavien under varumärket Polferries. Mellan Sverige och Polen bedriver rederiet färjetrafik mellan Nynäshamn-Gdynia respektive Ystad-Swinoujscie. Därutöver driver man en färjelinje mellan Köpenhamn och Swinoujscie samt en sommarlinje mellan Rönne på Bornholm och Swinoujscie.

Det är med stor glädje vi kan hälsa Polferries som ny kund på den svenska marknaden. Polferries är ett rederi med lång tradition och den polska marknaden kan förutspås ett ökande intresse i Sverige, säger Magnus Ehrenberg ägare och VD för EHRENBERG Kommunikation. Genom Polferries stärker vi ytterligare vår profil som den ledande PR byrån inom färjerederibranschen i Östersjön, fortsätter Magnus Ehrenberg.

EHRENBERG Kommunikation bedriver sedan tidigare PR och kommunikationsarbete på flera marknader runt Östersjön för bland annat färjerederierna Scandlines A/S, DFDS Seaways, Nordic Ferry Services och Finnlines.

Företaget är en PR- och kommunikationsbyrå med fokus på turism, transport och logistik. Sedan 1993 erbjuds klassisk public relations service på de tyskspråkiga och skandinaviska marknaderna. EHRENBERG Kommunikation har sitt huvudkontor i Lübeck (Tyskland). Företaget, som leds av ägaren själv, har sitt skandinaviska huvudkontor i Malmö och därutöver kontor i Köpenhamn, Oslo och Berlin. Dessutom har EHRENBERG Kommunikation ett brett nätverk av partners i bland annat de baltiska länderna, Finland och Polen samt i västra Europa och Sydafrika.

För mer information om EHRENBERG Kommunikation hänvisar vi till vår hemsida www.ehrenberg-kommunikation.com.

Ytterligare kommentarer besvaras av:

Magnus Ehrenberg, ägare och VD, EHRENBERG Kommunikation AB.

Tfn: 040-661 15 02, e-post: m.ehrenberg@ehrenberg-kommunikation.com