Realize AB

Polisen i Borås utreder komplext fall med MindManager

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 09:54 CET

I Februari demonstrerades MindManager hos Polisen i Borås av kreativitetskonsulterna Realize AB. Programvaran ska användas i ett utredningsarbete av ett stort och svåröverblickat fall. Utredningen motsvarar i pappersform drygt 20 pärmar med data. Man ser redan att dokumentationen och kommunikationen mellan polisen och åklagarmyndigheten har underlättats.

Faller det väl ut kommer det att bli smidigare att hantera utredningar och lättare för åklagarna att göra sina sakframställningar i komplexa ärenden. Marcus Öjler på Polisen i Borås har varit drivande då han kände behov av nya moderna sätt att visualisera det svåröverskådliga fallet.

Vi på Realize AB är extra glada om MindManager kommer till sammhällsnytta och kan bidra till att brottslingar fångas.

Realize AB arbetar med affärskreativitet. Vi hjälper våra kunder att skapa konkurrenskraft och affärsnytta genom att tänka nytt. Vi släpper loss och utvecklar medarbetarnas förmåga till kreativt tänkande inom hela företaget. Kunden använder oss på två sätt, antingen som mötesledare av kreativa workshops eller som utbildare. Kunden lär sig kreativa tekniker, verktyg och metoder och skapar en bestående innovationsförmåga. Vi har arbetat med allt ifrån börsbolag till reklambyråer. Totalt har vi lett 360 workshop i över 100 företag och utbildat mer än 7 500 personer samt utvecklat flera egna produkter sedan starten 1998. Ytterligare information finns tillgänglig på www.realize.se