Samhall

Politiker besöker Samhall i Göteborg

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 07:17 CEST

Inför valet tar Samhall emot politiker från alla riksdagspartier för att visa upp ett Samhall som har förändrats och förnyats – och gör nytta. Den 13 september besöker riksdagskandidat Annika Beijbom (FP) Samhall i Göteborg.

Samhall, som är ett av Sveriges största företag, startades för 30 år sedan. Uppgiften har hela tiden varit att anställa och utveckla personer med funktionsnedsättning. Företaget har genom åren förändrats från att främst ägna sig åt egen industriproduktion till att i högre grad erbjuda tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder.

– Bilden av Samhall har inte förändrats under dessa 30 år, även om företaget gjort det. Industridominansen är borta och vi ägnar oss idag mer åt tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder. Vi passar därför på att under valrörelsen visa upp ett förändrat Samhall för politikerna, säger Eva Söderlund Eliasson, arbetsområdeschef i Samhall.

Media är välkomna att följa besöket.

Tid: måndag 13 september kl. 13.30
Plats: Love film, Kämpegatan 4A
Deltagare: Annika Beijbom (FP)
Eva Söderlund Eliasson, arbetsområdeschef i Samhall

För ytterligare information, kontakta:

Eva Söderlund Eliasson, arbetsområdeschef: 070-649 92 04
Anders Ekberg, pressekreterare: 076-101 90 55

Samhall levererar varor och tjänster till kunder inom en rad olika områden: tillverkning, montering och förpackning; lager och logistik; mark- och fastighetsservice; städning samt äldreservice. Samhall har 20 000 medarbetare på 250 orter och omsätter årligen cirka 7 miljarder kronor. Bolaget ägs av staten och har uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga.