Entreprenörskyrkan

Politikerutmaningen 2010

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 17:15 CEST

Vad kan Sveriges politiker åstadkomma för ungt socialt entreprenörskap på 2 ggr 15 minuter?

Måndagen den 13 september bjuder Entreprenörskyrkan med partners in till en utmaning för Sveriges politiker. Under 15 minuter ska de komma upp med en af- färside som bidrar till positiv samhällsför- ändring och samtidigt är lönsam och kan skapa förutsättningar för tillväxt. I den andra delen av utmaningen ges politikerna chansen att presentera förslag på förbättringsåtgärder och diskutera dessa med publiken.

”Inför valet är vi unga entreprenörer väl- digt nyfikna på vad de olika regeringsal- ternativen kan göra för oss och hur mycket politikerna förstår vår vardag. Utmaning- en bottnar i en vilja att skapa ett bättre företagsklimat för de nya sätt som vår generation gör affärer på”, berättar Petra Jonsson, VD för Entreprenörskyrkan.

Juryn består av unga entreprenörer och rådgivare som är verksamma i näringslivet i färd med att skapa tillväxt och social förändring. Politikerutmaningen 2010 är en chans för väljarna att få veta vilket regeringsalternativ som har faktiska åtgärdsprogram för att främja ungt och socialt entreprenörskap.

TID: Måndagen den 13 september klockan 11.00–12:00

PLATS: Idungatan 4b i en gammal grekisk ortodox kyrka.

ARRANGÖR: Entreprenörskyrkan är religiöst och politiskt obundet, ett kontorshotell och mötesplats för kreativa, innovativa entreprenörer. www.entreprenorskyrkan.se

JURY:

MAJ LI HAMMARGREN – en ung driven entreprenör som är högaktuell med internationell lansering av Mutewatch, medlem i Young Entrepreneurs of Sweden & magisterstudent på Handelshögskolan i Stockholm.

GAYATHRI RATHINAVELU – drivs av att kombinera affärer med samhällsförändring. Hon är grundare av The Good Tribe som arrangerar hållbara events samt initiativtagare av Hjärna.Hjärta.Cash. - 48h affärsidé- tävling för att stimulera samhällsentreprenörskap.

JONAS BJÖRKMAN – Mångårig egenföretagare och en uppskattad mentor bland unga entreprenörer. Jonas har tidigare drivit en inkubator och är nu management konsult som jobbar med att kommersialisera forskarinnovationer, samt ger affärsrådgivning åt ett flertal entreprenörer.

FÖR MER INFORMATION: kontakta Jesper Lindmarker 0738-351947 eller Emma Knaggård Wendt 0735-333838. Titta in på www.politikerutmaningen.se där evenemanget kommer livesändas.

Vi skapar Sveriges mest attraktiva arbetsmiljö för unga, innovativa entreprenörer som gör hållbara affärer.

Vi är belägna i en gammal grek-ortodox kyrka som bidrar med en mäktig, vacker lokal men det stora värdet ligger hos de människor som sitter här – kreativa, innovativa entreprenörer som gör goda, hållbara affärer.