Rowi Wines AB

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2010 17:38 CEST

polygraph
6 okt - 21 nov 2010
- I okt öppnar vi en separaratutställning med en av Sveriges mest uppmärksammade yngre målare. Carl Hammoud (f 1976) är utbildad på Konsthögskolan Valand med redan omtalad internationellt. I sitt måleri intresserar han sig främst för gränslandet mellan illusion och verklighet.

Göteborgs konstmuseum är ett av Sveriges mest välbesökta konstmuseer med närmare en kvarts miljon besökare per år.

Många av de utställningar som Göteborgs konstmuseum producerar går på turné efter premiären hos oss. Ett aktuellt exempel är Carl Hammouds utställning som efter rivstart i Göteborg visas på Malmö konstmuseum (dec 2010 - feb 2011) och därefter Kalmar konstmuseum (mars-maj 2011).

Rowi Wines AB erbjuder ett brett utbud av mer än 1000 olika vin-, öl- och spritsorter från hela världen.
Allt noga utvalt i nära samarbete med våra duktiga producenter och erfarna samarbetspartners. Bland annat är varje produkt testad av en expertpanel bestående av sommelierer, vinimportörer, f d anställda hos Systembolaget och restaurangmänniskor. Från vårt kontor i Båstad arbetar vi på den Skandinaviska marknaden och exporterar även till Ryssland och Indien.
Namnet, Rowi Wines, har vi tagit efter den lilla Kiwi-fågeln Rowi (Apertyx rowi) som finns i ett begränsat antal i området Okarito i Nya Zeeland. Den sällsynta fågeln lär enligt sägnerna omtänksamt värna om alla i sin omgivning. En trivsam egenskap som vi hoppas att du som kund alltid ska finna hos oss.
Välkommen till Rowi Wines!Gjertrud Flote VD