Pom Pom Parlour gästar Beyond Retro

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2013 09:33 CEST

Pop-up stores fortsätter vara en het butikstrend.
Lördagen den 27 april gästar livsstilsbutiken Pom Pom Parlour vintagekedjan Beyond Retro Zinkensdamm.
– Det ska bli spännande att erbjuda våra kunder något annorlunda. Det kommer vara aktiviteter och happenings hela dagen, säger Ulrika Enström, PR- och pressansvarig på Beyond Retro Sverige.

Livsstilsbutiken Pom Pom Parlour kan man idag finna som en del av Gallery 2.35.1 på Berns, ett modernt nattklubbskoncept som blandar konst, musik och events till en helhetsupplevelse för besökaren. Men lördagen den 27 april lämnar butiken nattklubbsvärlden och flyttar i stället in hos vintagekedjan Beyond Retro vid Zinkensdamm.

– Pom Pom Parlour vill förutom sin nuvarande butik även underhålla sina kunder genom att arrangera dagtidssevent med bland annat en pop-up store. Att genomföra detta tillsammans med Beyond Retro kändes som ett naturligt val. I vår pop-up store hos Beyond Retro satsar vi på kläder, underkläder och accessoarer, säger Robert Bohman, Pom Pom Parlour.

På Beyond Retro är man glad för samarbetet som sammanfaller med butikens treårsdag.

– Vi lägger väldigt mycket fokus på att involvera våra kunder i allt vi gör, oavsett om det är events, tävlingar eller kundkontakt i butiken. Att bjuda in Pom Pom Parlour till ett dagsevent är nytt, roligt, och något som vi tror att våra kunder kommer uppskatta, säger Ulrika Enström, PR- och pressansvarig på Beyond Retro.

Under dagen kommer stylister från MakeUpStudion finnas på plats för att fixa hår och make-up på alla som vill. Dessutom kommer det bjudas på förfriskningar.

För mer information:

Beyond Retro
Kontakt: Ulrika Enström, PR- och pressansvarig, 0737-60 91 31,kontakt@beyondretro.com, www.beyondretro.com

Pom Pom Parlour
Kontakt: Robert Bohman, 070- 6187888, robert@pompomparlour.comwww.pompomparlour.com

Beyond Retro
Beyond Retro är en klädkedja med butiker fyllda av amerikansk vintage från alla decennier. Beyond Retro öppnade sin första butik i London 2002 och tog sig till Stockholm 2005. Idag finns Beyond Retro i Stockholm, Göteborg, London och Brighton.

Pom Pom Parlour
Pom Pom Parlour erbjuder sin kund ett unikt och väl sammanhållet livsstilskoncept. På ett smakfullt och sofistikerat sätt säljs, både i egna butiker och hos återförsäljare, omsorgsfullt utvalda produkter för flärd och njutning samt ett elegant och tidlöst mode. Pom Pom Parlour öppnade sin första butik på varuhuset PUB i Stockholm hösten 2008. Konceptet skapades av Robert Bohman, internationellt känd produktionsdesigner och grundades tillsammans med författarinnan Katerina Janouch.