PONGO.se

Pongo.se lanserar prenumeration på hundfoder

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 12:53 CET

Pongo.se, en svensk internetbutik inriktad på hundfoder och hundtillbehör, har idag som första svenska butik lanserat prenumeration på hundfoder.

Nu kan alla Sveriges hundägare välja vilket hundfoder de önskar, samt hur ofta de vill få det levererat och därefter luta sig tillbaka och slippa tänka på sitt inköp av hundfoder i framtiden.

Vi blir först i Sverige med att lansera denna tjänst. Det är en tjänst som fungerat utmärkt utomlands, och vi är stolta över att som första butik i Sverige ta steget och erbjuda detta till alla svenska hundägare” säger Philip Nabseth, VD Pongo Group AB

Användare kan själva bestämma hur ofta de vill ha sitt favoritfoder levererat till dörren, inga dolda avgifter, bindningstider eller extrakostnader. Om man mot förmodan vill avsluta, eller pausa, sin order gör man det enkelt på Pongo.se helt utan kostnad.

“E-handel handlar om att förenkla människors vardag. Nu tar vi e-handel till en ny nivå genom att nu erbjuda prenumerationer. När Pongo.se lanserades under 2011 så fick hundägare möjlighet att genom ett par klick slippa bära hem tunga foderpåsar varje månad från affären. Nu tar vi ytterligare ett steg för att förenkla vardagen för alla Sveriges hundägare som nu kan få hem sitt favoritfoder till exakt den volym och frekvens dem eftersöker genom bara ett besök i butiken” fortsätter Philip Nabseth.

Om Pongo Group AB

Pongo Group är ett svenskt företag som bedriver flertalet e-handelsplatser i Sverige inriktade på hundar.

Om Pongo.se

Pongo.se är en svensk komplett hundbutik på nätet. Pongo.se säljer hundfoder från de mest kvalitativa varumärken som idag finns på marknaden. Företaget är verksamt i Sverige och säljer, hundfoder, hundgodis, hundkläder, hundskor och andra hundtillbehör från varumärken som Royal Canin, Hill’s, Purina Pro Plan, Magnusson Pet Food, Orijen, Acana, ZiwiPeak, K9, Hurtta, Ruffwear, m.fl.
www.Pongo.se

Om Ekipage.nu

Ekipage.nu är en svensk internetbutik som erbjuder ett medvetet urval av hundtillbehör och accessoarer för ett aktivt hundliv. Ekipage satsar på välkända varumärken, hög kvalitet och ett stort ekologiskt sortiment. Varumärken i sortimentet inkluderar Hurtta, Ruffwear, Dog Artist, WonderdogNYC, Pawz m.fl.
www.Ekipage.nu

Om Hundapotek.se

Hundapotek.se är en svensk internetbutik som erbjuder sina kunder vårdprodukter för sina hundar. Det handlar om pälsvård, nyttigt hundgodis, klo & tass, tandvård, mm. Hundapotek.se är en av de första hundbutikerna i Sverige helt inriktad på hundens hälsa.
www.Hundapotek.se

För ytterligare information, vänligen kontakta Philip Nabseth, VD Pongo Group, philip@pongogroup.se alternativt via 08 - 533 32 468.

Pongo.se, en svensk internetbutik inriktad på hundfoder och hundtillbehör, har idag som första svenska butik lanserat prenumeration på hundfoder.