MAQS Law Firm

Pontus Ewerlöf ny delägare på MAQS

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 11:21 CEST

Hans Bagner, en veteran inom den svenska och internationella skiljedomsvärlden, anslöt till MAQS i början av året och har nu handplockat Pontus till MAQS Stockholmskontor för att förstärka processgruppens kompetens främst inom området för internationella skiljedomsförfaranden. Pontus kommer även att vara gruppansvarig för tvistlösnings-gruppen på Stockholmskontoret.

- Pontus bakgrund som domare i både tingsrätt och hovrätt, erfarenhet av både nationella och internationella skiljeförfaranden i kombination med hans personliga egenskaper gör honom till en utmärkt förstärkning av MAQS svenska processgrupp, som f.n. består av 26 jurister, säger Hans Bagner. MAQS har fortlöpande byggt upp sin position inom process-området och nu förstärker vi byråns internationella närvaro och kompetens inom detta område.

Pontus, som kommer från Cederquist, har varit ombud för såväl svenska som utländska bolag i anslutning till ICC- respektive SCC-förfaranden. Han har även varit ensam skiljeman eller partsutsedd skiljeman i ett flertal ärenden under SCC, FCCC (The Arbitration Institute of the Finland Chamber of Commerce) och i ad hoc-förfaranden. Pontus är sedan 2011 styrelseledamot av YAS (Young Arbitrators of Stockholm).

- Jag har följt MAQS utveckling inom tvistlösning de senaste åren, säger Pontus Ewerlöf. Här finns en bra blandning av mycket erfarna och unga, duktiga jurister och jag ser fram emot att medverka till byråns fortsatta expansion.

För mer information, vänligen kontakta Hans Bagner, MAQS Law Firm Stockholm, Telefon: + 46 (0)8 407 09 65, + 46 (0)73 623 03 27, e-mail: hans.bagner@se.maqs.com

För foto på Hans Bagner och Pontus Ewerlöf kontakta Kristina Lystad, e-mail: kristina.lystad@se.maqs.com eller  telefon 0766-230 302.

MAQS är en modern advokatbyrå som förenar kritstreck och tradition med kreativitet och dynamik. På våra kontor i Sverige, Danmark, Estland, Lettland och Litauen arbetar 225 jurister med att ge mervärde och service till stora och medelstora företag i privat och offentlig sektor. Vi erbjuder proaktiv rådgivning och är ständigt på alerten för att förekomma våra kunder när de behöver stöd. MAQS målsättning är att vara en innovativ affärspartner snarare än en passiv rådgivare. Läs mer på www.maqs.com