Poolia

Poolia och Agfa i nordiskt samarbete

Pressmeddelande   •  Maj 16, 2003 09:27 CEST

Poolia och Agfa i nordiskt samarbete

Agfa omorganiserar delar av sin verksamhet i Norden och Poolia Professionals får i uppdrag att hantera både avveckling av befintliga tjänster och rekryteringar till nya.

- Kundtjänstverksamheten centraliseras till ett Custumer Care Center i Stockholm och ekonomiavdelningen centraliseras till Köpenhamn. Vi behöver en erfaren partner som kan hjälpa oss med hela projektet, både när det gäller avveckling och bemanning. Poolia hanterar hela processen i alla länder, säger Agneta Eidhagen, personalchef på Agfa i Sverige.

Poolia startar nu ett omställningsprojekt för att hjälpa de övertaliga att finna nya arbeten i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Samtidigt pågår rekryteringar till Stockholm och Köpenhamn.

- Ett av våra grundkrav var att Poolia skulle hjälpa oss på samma sätt i alla länder. Deras anpassade HRM-metoder och nordiska perspektiv kommer att underlätta för oss i omorganisationen, säger Agneta Eidhagen.

För mer information kontakta:
Pia Källqvist, Poolia Professionals, tfn: 073-944 50 97

Agfa är ett av världens ledande företag inom digital bildhantering och visuell kommunikation. Inom alla sina affärsområden - Consumer Imaging, Graphic systems, HealthCare, NDT (Non-destructive Testing) och Industrial Imaging - går Agfa i spetsen när det gäller att utforma framtidens elektroniska bildteknologi. Agfa Norden omfattar företagets bolag i Danmark, Finland, Norge och Sverige.

Poolia Professionals är störst på kvalificerad bemanning i Sverige och erbjuder företag och organisationer den kompetens som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Poolias tjänster är personaluthyrning, rekrytering/search och outsourcing. Verksamheten startade 1989 i Sverige och har sedan dess expanderat till Danmark, Finland, Norge och Tyskland. Antalet anställda är ca 2 000.