Poolia

Poolia på Facebook

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2009 17:08 CEST

Våren 2009 blev CareerBuilder.se auktoriserad återförsäljare av rekryteringsannonsering på det sociala nätverket Facebook. Poolia samarbetar med rekryteringssajten Careerbuilder och har därför fått chansen att vara det första bemanningsföretaget på Facebook. Därför kan man som arbetssökande hitta Poolias senaste 100 tjänster där.

- Vi vill att arbetssökande hittar tjänster snabbt och effektivt, säger Jesper Kennholt, projektledare på Poolia. Med den moderna tekniken närmar vi oss hela tiden våra kandidater, och vi vet att de i allt högre utsträckning använder sig av till exempel Facebook.

Annonserna på Facebook uppdateras i realtid så att den arbetssökande kan vara säker på att alltid hitta det senaste erbjudandet. Om han eller hon dessutom blir ett så kallat "fan" ges information när uppdateringar sker av sidorna.

Redan vid lanseringen finns matnyttig information för den arbetssökande, till exempel tips inför en anställningsintervju eller hur man skriver ett CV.

Johanna Ragnartz, marknadschef vid Poolia Sverige AB, mobil: 0739-44 51 10