Poolia

Poolia rekryterar verkställande direktör till SL

Pressmeddelande   •  Jun 24, 2003 09:45 CEST

Poolia rekryterar ny verkställande direktör till SL. Rekryteringen inleds denna vecka med annonsering i några av de största dagstidningarna.

- Vi har fått förtroendet på grund av våra kvalitetssäkrade urvalsmetoder och långa erfarenhet av att rekrytera nyckelpersoner till ledande befattningar, säger Håkan Fritz, chef för Poolia Rekrytering AB.
Poolia har sedan tidigare ett chefsrekryteringsavtal med Stockholms Läns Landsting.
- Nu förstärker vi ytterligare vår position som ett av Sveriges främsta rekryterings- och searchföretag med tonvikten på högt kvalificerade tjänster, avslutar Håkan Fritz.

För mer information kontakta:
Håkan Fritz, chef Poolia Rekrytering AB, tfn: 070- 686 23 04
Erik Frankendal, marknads- och informationschef Poolia AB, tfn: 070-399 43 00

Poolia Rekrytering AB är en del av Poolia Professionals som är störst på kvalificerad bemanning i Sverige och erbjuder företag och organisationer den kompetens som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Poolias tjänster är personaluthyrning, rekrytering/search och outsourcing. Verksamheten startade 1989 i Sverige och har sedan dess expanderat till Danmark, Finland, Norge och Tyskland. Antalet anställda är ca 2 000.