Poolia

Poolia säljer delar av sin tyska verksamhet

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2006 09:58 CEST

Som en del i det tidigare aviserade omstruktureringsarbetet har Poolia tecknat avtal med Argo Personal Service GmbH om försäljning av A&Z Arbeit & Zeit GmbH i Hamburg.

– Det här är precis vad vi hoppades på, att hitta en köpare som kan vidareutveckla delar av den tyska verksamheten som inte är kärnverksamhet för Poolia. Nu kommer de som arbetar inom A&Z till en koncern som har fokus på bemanning inom industri och logistik, medan vi på Poolia kan fortsätta att koncentrera oss på det vi är bra på, nämligen att hyra ut och rekrytera kvalificerade tjänstemän, säger Poolias vd och koncernchef Erik Strand.

Argokoncernen är etablerad på 20 orter i Tyskland och har cirka 2 000 medarbetare.

– Vi expanderar just nu på logistiksidan och gläder oss åt att få in ett så välrenommerat företag som A&Z, säger Argos vd Marcus Schulz.

Köpehandlingarna är planerade att notariseras på fredag 31 mars. Poolia fortsätter arbetet med att avveckla de delar av verksamheten i Hamburg som varken täcks av ovanstående affär eller tillhör kärnverksamheten. Detta arbete går enligt plan.

För mer information, kontakta:
Erik Strand, Poolias koncernchef, tfn: 08 – 555 650 60, 0733 – 92 98 00
Marcus Schulz, Argos koncernchef, tfn: +49 40 3698 410, +49 163 5757 305

Poolia är ledande inom kvalificerad bemanning och finns på drygt 20 orter i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Storbritannien. Vi erbjuder kvalificerad personal för uthyrning och rekrytering inom framför allt Ekonomi, Administration, IT och Vård. Se www.poolia.se.