Por-Pac AB

PoolMate - succén fortsätter

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2014 14:09 CEST

PoolMate - succén fortsätter

Under denna fantastiskt soliga sommar har poolbaren PoolMate från Por-Pac AB i Lindesberg fortsatt att göra succé runt om i landet. Med materialet som isolerar och förmår hålla saften - drinken - läsken - ölen - vinet eller champagnen kall och uppfriskande är det lätt att förstå PoolMates framgång under en sommar som årets. Por-Pac har nu valt att utöka sortimentet med en helt ny PoolMate färg.

- Idag skapar många stilrena inredningsmiljöer i genomgående svart färg för t.ex. möbelgrupper,  blomkrukor, textilier och andra detaljer kring sina swimmingpooler. Det har medfört att många kunder hört av sig till oss och frågat efter svarta PoolMates. Därför är det ett naturligt steg för oss att nu lansera PoolMate i en smakfull svart färg, säger produktchef Louise Gyllensten.

Eftersom PoolMate tillverkas i det isolerande materialet EPP fungerar den inte bara för kylda drycker, utan också till t.ex. kalla desserter, smoothies och liknande. Med locket på håller den t.o.m. glassen kyld.  PoolMate väger i sig endast 955 gram och är därför lätt att ta med sig också till bryggan eller ut i båten.

- PoolMate är verkligen den perfekta presenten till den som ”har allt”. Går att använda året runt och är lika uppskattad i bastun, badtunnan eller bubbelpoolen på vintern, som i swimmingpoolen eller båten på sommaren, tipsar Louise.

Korta fakta:

• Material: Plastmaterialet EPP, expanderad polypropen, som är ett isolerande och stöttåligt material.

• Mått: Diameter lock 44,6 cm, underdel 42,3 cm; Höjd lock 14,3 cm, underdel 14,7 cm, komplett 27,2 cm. Vikt: lock 295 g, underdel 660 g.

• Rek. butikspris ca 695 kr.

• Färger: Blå, grå och svart.

• Med hjälp av färgmarkeringar på kanten av baren kan var och en hålla reda på sitt glas.

• Försäljningsställen: Pool- och SPA-butiker över hela landet.

• Miljövänlig, vid förbränning övergår materialet i sina beståndsdelar kol och väte.

Välkommen att besöka Por-Pac’s monter D06:54 under Elmia Garden 8-9 oktober.

Nedladdningsbara bilder finns på myndewsdesk.com

För mer information om PoolMate vänligen kontakta:

Louise Gyllensten, produktchef/key account manager

Tel. 0703-240 452, e-mail: louise.gyllensten@porpac.se

Por-Pac AB grundades 1959 och har idag tre fabriker i Sverige, med huvudkontoret i Lindesberg. Företaget arbetar med att formge och tillverka produkter i cellplast, EPP och EPS, till bl.a. stötdämpning, förpackning och isolering. Por-Pac producerar och marknadsför även nya innovativa produkter för konsumentmarknaden som till exempel LindesbergsKrukan och den flytande poolbaren PoolMate.