AnasTasty

PopKultur - Ceviche pop up - matupplevelse där peruanskt möter nordiskt

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2013 15:22 CEST

Den peruanska kökets pärla ceviche – marinerad rå fisk - är temat när PopKultur intar Stockholms gastronomiska scen med sin pop up restaurang för första gången den 18 maj 18.00, mitt på ”knivsöder” i Summit Skofabrikens lokaler på Hornsbruksgatan 23.

PopKultur är den enda pop up i Stockholm som anslutit sig till Restaurangdagen ( restaurantday.com) en dag för restauranger för en dag  med ca 700 pop ups världen över. Anastasia Lundqvist och Inna Egorova har tagit fram konceptet PopKultur  - ett kreativt  och modernt sätt att  erbjuda mat i kombination med kultur i form av en pop up restaurang.

PopKultur kommer att att göra en serie av events med fokus på multikulturella matupplevelser. Vi på Popkultur tycker att pop up restaurangen är ett flexibelt koncept som går att anpassa efter gästens behov vid varje tillfälle. Därför vill vi främja konceptet i Sverige och hoppas att det kommer ge alla duktiga matentusiaster en chans att förverkliga sina drömmar och prova sig fram genom att driva restaurang för en dag. Vi vill tänja gränserna  för vad vi kallar för modern restaurangkultur. Kalla det för pop up eller restaurang 2.0.  Det är folkligt, prisvärd och framför allt roligt.

Första temat är Ceviche, en klassisk peruansk teknik, som vi blandar med nordiska och japanska smaker. Vi kommer att servera en 4-rättersmeny för ungefär 60 gäster i en avslappnad miljö på trevliga Summit Skofabrikens lokaler på Hornsbruksgatan 23 (T-bana Hornstull).

PopKulturs grundare är två framgångsrika yrkeskvinnor; Anastasia Lundqvist och Inna Egorova. Våra mål är att erbjuda  ett alternativt sätt att äta ute, öka kunskap om multikulturell mat och ge chans för människor att prova något nytt.

Eventuella frågor besvaras av Anastasia Lundqvist 0702327240 och Inna Egorova 0735091089

AnasTasty är en av partners till Ceviche Pop up. AnasTasty är  familjeföretag med inriktning på mångkulturell mat och upplevelser. Vi erbjuder interaktiva helhetsupplevelser med mat och dryck, kryddade med historia, kuriosa och spetsade med en gnutta humor. Matlagningskurser i rysk och peruansk matlagning, workshops, föreläsningar och konsultuppdrag. www.anastasty.se