Popomax AB

Popomax lanserar funktionella produkter med Emil i Lönneberga motiv

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 14:46 CET

Popomax är tillverkare och distributör för funktionella produkter med Emil i Lönneberga motiv. Samtliga produkter tillverkas i Sverige.

Nu finns fina och godkända Glimmis reflexer och smidiga Plånkor till barnens bibliotekskort, badkort, busskort och fickpeng med fina Emil motiv. De tillverkas i Sverige och distribueras i hela Norden av Popomax. Den 25 december är det biopremiär för den animerade filmen "Emil & Ida i Lönneberga".

"Hyss hittar man inte på, di bare blir. Och att det är ett hyss det vet man inte förrän efteråt."

Emil Plånka® är ett fint, smidigt och väldigt användbart fodral till barnen för att hålla reda på kort som används ofta, till exempel busskort, bibliotekskort, träningskort eller medlemskort. Den är liten och praktiskt att förvara i byx- eller jackfickan, skolväskan, träningsväskan. Finns nu med flera fina Emil motiv. Kortfodralen har olika motiv på fram- och baksidan. Pris i butik ca 39 kr.

Emil Glimmis® är en svensk godkänd reflex som fungerar både som livräddare i trafiken och som fin och rolig prydnad. Den är tillverkad av reflexmaterial av högsta kvalitet och möter alla säkerhetskrav som ställs på personreflexer vilket innebär att de uppfyller normen för personreflexer (EN 13356) och är CE-godkända. Pris i butik ca 39 kr.

Vill du veta mer, få högupplösta bilder eller beställa produkter är du välkommen att kontakta Jessica Mossberg, Popomax AB. Telefon 08-755 87 27. E-postjessica.mossberg@popomax.se.

Om Popomax

Vi bryr oss om vad vi gör och allt vi gör sker med omsorg! Det är därför vi designar och tillverkar våra produkter just här i Sverige. Vi gör allt från början till slut. Det medför att vi har en snabb, flexibel och tillförlitlig produktion av reflexer, kortfodral, bokomslag och resefodral med mycket hög kvalitet. Vi har idag ett stort sortiment med olika tryck, former och färger. Alla kan hitta sin favorit, oavsett ålder och intresse.