Aggressive Development AB

Populär Historia börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2011 11:03 CEST

LRF Media AB och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Populär Historia till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Populär Historia är Sveriges ledande historiska magasin med 149.000 läsare varje månad! Populär Historia är en populärvetenskaplig tidskrift med fokus på historia och kulturhistoria. Tidningen är rikt illustrerad med underhållande och informativa texter. Populär Historia utkommer 12 gånger om året och är på svenska.

"Vi är mycket glada att Populär Historia vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/popular-historia

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.