Kodjos Music Group Sweden

PORRSTJÄRNA

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2018 18:18 CEST

Debutsingeln Porrstjärna, började först som en "kul grej", då Carl Backlund och en av grundarna till KMG, Markus Dakwar, satt och proddade tillsammans. "Texten kom bara till mig så fort jag hörde beatet som Markus hade skapat & texten är defenitivtinspirerad från egna erfarenheter" säger Carl Backlund.Han tror att många kommer kunna känna igen sig och relatera till texten när det kommer till hur det fungerar nuförtiden med nätdejting. " I alla mina texter ligger det någon form av egen erfarenhet bakom innehållet" förklarar Carl Backlund, och trots att texten i Porrstjärna är relativt kontroversiell och intimt avslöjande, menar Carl Backlund att alla gör liknande saker, men att inte alla sjunger om det.

Videoinspelning

Inspelningen av Porrstjärna, skedde på 4 olika locations i Stockholm, med flera av Carl Backlunds vänner som deltog i musikvideon, bland annat grundarna till KMG. Han förklarar det som en magisk upplevelse, som han aldrig kommer att glömma bort. Inspelningen pågick intensivt i 4 dagar, slutfördes den 16 maj 2018 en onsdag och firades efteråt med hela KMG teamet.

Kodjos Music Group (KMG) is a Swedish creative record label that is a synergy with Kodjos International. Founded 2017