Porsche Center Malmö

Porsche Center Helsingborg – Sveriges nya fullserviceanläggning för allt som rör Porsche.

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2018 15:02 CET

Porsche utvecklas starkt på den svenska marknaden. De senaste fyra åren har försäljningsvolymen tredubblats, från 520 registrerade nya Porsche 2013 till 1 550 bilar under 2017. För att möta den växande efterfrågan och skapa bästa tänkbara förutsättningar för en långsiktig tillväxt utvidgas nu återförsäljarnätverket.

1 december 2018 slår Porsche Center Helsingborg upp portarna för allmänheten och blir Sveriges åttonde återförsäljare av Porsche. Den 5 000 kvadratmeter stora och toppmoderna fullserviceanläggningen är skapad av samma team som står bakom Porsche Center Malmö – Gustav Lundh, Johan Persson och Lars-Bertil Rantzow.

– Den främsta anledningen till vår nyetablering i Helsingborg är behovet att öka servicegraden i nordvästra Skåne med omnejd. Samt att säkra för framtidens lanseringar av nya Porschemodeller, säger Gustav Lundh, vd för Ferdinand Syd AB som nu driver Porsche Center i både Malmö och Helsingborg. Genom satsningen på ett helt nytt Porsche Center med nya och begagnade bilar i två plan kan vi erbjuda kunderna service på högsta tänkbara nivå.

Utöver försäljning av nya och begagnade Porsche har anläggningen serviceverkstad, däckverkstad och bilvårdsavdelning. Vidare finns en fullt integrerad skadeverkstad, vilket gör etableringen i Helsingborg unik på den svenska marknaden.

– Som första Porsche Center i Sverige öppnar vi ett nytt affärsområde i form av en skadeverkstad under samma tak som den övriga verksamheten, fortsätter Gustav Lundh. Vi känner oss väl rustade att välkomna både gamla och nya Porsche-kunder.

Porsche Sveriges direktör Raine Wermelin har följt det omfattande byggprojektet på nära håll och finns självklart med under invigningen i Helsingborg.

– Affären Porsche i Sverige växer stadigt och vi behöver komma närmare kunderna rent geografiskt både vad gäller försäljning och service. Med den positiva utveckling vi haft är det naturligt att rusta återförsäljarnätverket i takt med att målgruppen växer.

– Stor passion och seriositet har lagts på planeringen och uppförandet av Porsche Center Helsingborg. Att se Sveriges åttonde Porsche Center växa fram med en professionell organisation som redan är väl etablerade i Skåne känns fantastiskt, avslutar Raine Wermelin.

Kontakt:

Andreas Lundberg alt Jennie Hellsten

andreas.lundberg@porsche.sejennie.hellsten@porsche-malmo.se

"In the beginning, I looked around and could not find the car I'd been dreaming of: a small, lightweight sports car that uses energy efficiently. So I decided to build it myself."

Ferry Porsche

Porsche – Helt olik alla andra bilar du någonsin kört.

Porsche Center Malmö – Helt olikt alla bilföretag du någonsin besökt.

När man ställer höga krav på kunskap, kvalité och exklusivitet så skall man besöka Porsche Center Malmö. Kom till oss när det gäller att köpa, serva, eller helt enkelt sköta om er Porsche. Vårt mål gentemot kunden är att möta alla era krav och önskemål på det sättet en Porschekund kan förvänta sig av ett Porschecenter. Vi är certifierade samt auktoriserade för försäljning samt service av Porsche AG i Stuttgart. Vi erbjuder fullt utbud av Porsches nya modeller samt godkända begagnade Porschebilar. Vår ståndpunkt är att köpet av er Porsche inte är slutet av en process utan början av en relation. Vi ser fram emot ert besök, fysiskt eller virtuellt. Vi finns här för dig när du vill köpa, serva eller helt enkelt bara prata Porsche. Upptäck skillnaden, besök Porsche Center Malmö.