Affärsutveckling.se

Portalen affarsutveckling.se visar var närmaste hjälp finns

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 15:31 CEST

PRESSMEDDELANDE 2010-10-01

”Oavsett om fabriken måste öka farten...

... eller om en ny återförsäljare behövs i Norge eller om en testförsäljning i Kina borde ske snarast, eller om en ny broschyr på tyska måste fixas, eller om banken borde få en spark därbak – så är alltihop en fråga om modern affärsutveckling”, hävdar Peter Forsberg, vd och ägare till en portal på nätet, som heter just Affärsutveckling.se. Han menar också, att behovet av hjälp är större än någonsin. ”Det är ju helt bortkastade pengar och tid att pröva sig fram, när det finns folk, som gjort just detta om och om igen och verkligen har erfarenhet.  "Fråga dom som kan och finns i närheten”, säger han.  Och vem kan det här då, undrar man?  ”Jo, det är här vi kommer in”, hävdar Peter.

På portalen Affärsutveckling.se finns svaren på dessa frågor. Man har delat in Sverige i sex geografiska regioner och varje region har drygt fyrtio olika ”bekymmersområden” – allt från juridik till reklam, distribution och försäljning finns här.

Man väljer sin hemmaregion och klickar sedan på det man vill förbättra. Då visas sex duktiga konsulter i närheten. Där kan man titta in på deras hemsidor, se liknande case, hitta folk att prata med. ”Och få precis den hjälp eller bara de råd och tips man behöver. Men viktigast av allt – få det här och nu”, säger en ärrad vd, som själv varit med några varv och nu gärna delar med sig av sina erfarenheter.

Trots att färdigställandet av portalen pågår finns den redan nu på nätet. Skälet, säger Peter, är att man på så sätt redan nu kan få in synpunkter och kommentarer. Eller som han uttryckte det ”även en portal om modern affärsutveckling måste ju ständigt affärsutvecklas, anpassas och förbättras, helt enkelt”.

Ja, nog är det väl så. Om inte doktorn äter sin egen medicin, vem vågar göra det då?

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Forsberg
VD Affärsutveckling AB
Mobil: 0706-411735
peter.forsberg@affarsutveckling.se

Peter Forsberg Affärsutveckling AB är ett litet konsultföretag med mångårig erfarenhet av affärsutveckling både i Sverige och utomlands. Peter har själv varit operativt ansvarig i olika cheftsbefattningar i börsnoterade bolag.