Scandinavian House AB

Portföljbolag lanserar Naturalbox.se en ny prenumerationstjänst online

Pressmeddelande   •   Jun 06, 2013 23:55 CEST

Inför Sveriges nationaldag lanserade ett av vårt portföljbolag Ecoliving Scandinavia AB en helt ny prenumerationstjänst online - Naturalbox.se , innehållande naturliga snacks & vitaminer, ekologisk kosmetik + prover.  Kunder kan prenumerera online på Naturalbox för 149 kr/månad.

Vi har tidigare visat intresse för subscription based e-commerce (subcom) med vår investering i Groomingbox.com och vi tycker Naturalbox.se är en fenomenal prenumerationstjänst online. Det finns aktörer såsom Glossybox men de fokuserar mestadels på prover inom kosmetik. Naturalbox.se erbjuder originalprodukter av nyttiga snacks, ekologisk kosmetik och självfallet även prover som en ren bonus. Eftersom Ecoliving.se redan har kompetens inom det ekologiska området samt e-handel är Naturalbox.se en strategisk vertikal satsning för att optimera deras e-handelsverksamhet. Vi ser att subscription based e-commerce integrerat med egen e-handel skördar framgång i USA, och ett område som utmärk sig är kosmetik, hälsokost och vitaminer” , kommenterar Staffan Sundblad VD för Scandinavian House AB

Scandinavian House är ett entreprenöriellt venture catalyst bolag med affärsidén att satsa på tidiga startups inom e-handel och tillföra kapital, kompetens och aktivt arbete genom sitt affärsnätverk.

Ecoliving Scandinavia AB, är en startup som bedriver e-handeln Ecoliving.se  inom primärt naturlig hälsokost och ekologisk hudvård.