POST-ART

Porträtt för samtid och framtid

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 07:42 CET

Har du vägarna förbi Gotland i vår är ett besök hemma hos konstnären Zigge Holmgren i Visby ett måste. Han bor i ett vackert hus innanför murarna och berättar gärna om sitt konstnärskap som till stor del består av hans innovativa porträtt. Där är bredden stor och innefattar allt ifrån klassiska porträtt, pop-art, bodyprint-art till dna-art.

Dna-Art är den senaste porträttmöjligheten. Kanske kommer det att bli den moderna människans porträtt och en framtida antikvitet som kommer att hålla och kunna gå i arv från generation till generation. Hur det blir får historien visa men i dag väcker ett Dna-Art porträtt intresse och ger upphov till samtal. De passar också perfekt in i Ernst Kirchsteigers citat "Ju mer man visar av sig själv desto intressantare blir det..."

Välkommentill Post Art i Visby, Norra Kyrkogatan 20E. Eller besök Post-Art på webben:

Post-Art   Bodyprint-Art   Dna-Art

Tel: 0498 - 212320 eller 0709 529951

mejladress: zigge@post-art.se

Post-Art: Pressbilder

Dna-Art: Pressbilder

Post-Art är ett litet konstnärsdrivet företag som har inriktat sig på porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också body-print och dna-art. Konstnären bakom porträtten heter Zigge Holmgren.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"