Celeb Media Posh24 AB

Posh24 och Egmont Kärnan lanserar en kändistidning!

Pressmeddelande  •  2010-08-24 15:40 CEST

Celeb Media Posh24 och Egmont Kärnan ska under hösten tillsammans publicera den nya bildbaserade kändistidningen Posh24.se. Tidningen kommer att nischa sig lite yngre än marknadsledande "Veckans Nu" och "Hänt Bild" och fokusera på kvinnor mellan 15-35 år.

Dragplåstret kommer att vara titeln Posh24.se, som är Sveriges största kändissajt och som förknippas med tusentals kändisbilder och nyheter kring de hetaste kändisarna just nu: Twilight-stjärnorna Robert Pattinson och Kristin Stewart, Miley Cyrus och stjärnor från heta TV-serier som Gossip Girls, The Hills och True Blood.

Tidningen kommer att innehålla det bästa från sajten i form av temaartiklar, omröstningar, nyheter men även exklusivt material. Upplagen kommer att ligga på 30 000 ex och ges ut varannan vecka. Pris 19 kr.

Bakgrunden till satsningen är att Posh24 och Egmont Kärnan ser varandra som perfekta komplement för att skapa denna produkt. Posh24 har varumärket, läsarna och innehållet och Egmont har kunskapen om att göra tidningar. Egmont Kärnans befintliga tidningsläsare har även efterfrågat en tidning med 100% kändisinnehåll, Posh24 är svaret.

Idag publiceras Posh24 på tre språk och fungerar denna lansering kommer parterna att titta på att släppa titeln på fler europeiska marknader tillsammans med sajten.

Från ett annonsörsperspektiv kan de två produkterna nu förpackas tillsammans för en bättre genomslagskraft.

Posh24.se är Sveriges största kändissajt med en målgrupp bestående av 96 % tjejer med en snittålder på 23 år. Sajten publicerar nyheter om både svenska och utländska kändisar.

Presskontakt: Christofer Båge, VD, 0767-15 43 42, christofer@posh24.com

www.posh24.se