Global Utmaning

Positivt mottagande i Paris för Global Utmanings klimatrapport

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2010 08:30 CET

Den 27 oktober presenterade tankesmedjan Global Utmaning sin rapport "An International Climate Investment Community-breaking the deadlock" vid ett seminarium på svenska ambassaden i Paris.

Mottagande blev positivt. Ett 40-tal representanter från energi-, klimat- och miljöorganisationer och företag deltog.

Global Utmanings Youtube-kanal finns korta webintervjuer med Claude Mandil, tidigare chief director på IEA, Laurence Tubiana, vd på tankesmedjan Iddri, Richard Baron, chef för enheten för klimatförändringar på IEA, Paul Watkinson, chef för Frankrikes klimatförhandlingar och Wang Xin, expert på Kinas CO2 strategier.

Seminarieturnén till Stockholm
Seminariet i Paris var starten på en internationell road show där rapporten presenteras. Nästa anhalt är Europahuset i Stockholm den 2/11, därefter följer Helsingfors den 10/11, Beijing 11/11, London 17/11, och Bryssel 18/11.

Sedan står Berlin, Warszawa, Washington och Oslo på tur.

Massmedia hälsas varmt välkomna till seminariet den 2/11. OBS! endast ett fåtal platser kvar.

Anmälan sker här!

Global Utmaning är en fristående tankesmedja. Vi är ett kvalificerat nätverk från samhälle, näringsliv och forskning som verkar för lösningar på de globala utmaningar som rör ekonomi, miljö och demokrati.