Posten AB

Posten ger ut Anna Lindh på frimärke

Pressmeddelande   •  Sep 25, 2003 16:52 CEST

Posten vill hedra minnet av utrikesminister Anna Lindh och ger den 11 november ut en speciell frimärksutgåva. Frimärkena ges ut efter samtycke från Anna Lindhs familj och regeringen. För varje häfte kommer fyra kronor att gå till Stiftelsen Anna Lindhs minnesfond.

Utgåvan Anna Lindh 1957-2003 kommer att innehålla fyra frimärken, graverade av Postens gravör Lars Sjööblom. Upplagan kommer att vara begränsad.

I frimärkshäftet kommer valörer för både inrikes och utrikes porto att ingå till ett värde av
31 kronor. Utgåvan kommer att kosta 35 kronor varav fyra kronor oavkortat går till Stiftelsen Anna Lindhs minnesfond. Fonden har som syfte att motverka alla former av våld och stödja demokrati och mänskliga rättigheter samt "en hållbar utveckling för ett gott liv".

Frimärkena ges ut den 11 november och kommer att finnas hos Postens försäljningsställen eller i butiken på www.posten.se

Vid frågor kontakta:
Postens presstjänst, 08-23 10 10, press@posten.se
Åsa Ivarsson, informatör, tel 08-781 54 96, mobil 070-980 51 41,
e-post asa.ivarsson@pf.posten.se

Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3 000 serviceställen ger vi daglig service till 4,3 miljoner hushåll och 800 000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi cirka 20 miljoner försändelser. Med cirka 40 000 medarbetare och en omsättning på över 23 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se