Posten AB

Posten tror på fler julkort

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2003 11:14 CET

Förra året ökade julkortsskickandet för första gången sedan 1997. År 2002 skickades 48,5 miljoner julhälsningar, en ökning med 1,3 miljoner. Inför julen i år tror Posten på en ytterligare ökning. För att julhälsningar frankerade med julfrimärken ska hinna fram i tid före jul, måste de postas senast den 16 december.

- Vi hoppas att ökningen förra året blir ett avstamp för att ännu fler skickar julhälsningar av olika slag. Julen är mycket viktig för oss på Posten och engagerar så gott som alla anställda. Det handlar om drygt 50 miljoner försändelser utöver det normala i form av julhälsningar och paket, säger Erik Olsson VD på Posten.

Inför julen kommer över 3 000 röda julbrevlådor placeras ut hos Postens partners runt om i landet.
Inrikesportot för årets julfrimärken är 5 kronor.

Vid frågor kontakta:
Postens presstjänst telefon 08-23 10 10 eller e-post press@posten.se

Med Postens hjälp kan meddelanden och varor levereras snabbt, säkert och kostnadseffektivt. Vi möjliggör mervärden hos våra kunder genom att kombinera fysiska och elektroniska flöden där Postens tjänster också kan integreras i våra kunders verksamhet. Kort sagt är vi experter på allt mellan "Till och Från". Med över 3 000 serviceställen ger vi daglig service till 4,3 miljoner hushåll och 800 000 företag i Sverige. Varje dag hanterar vi cirka 20 miljoner försändelser. Med cirka 40 000 medarbetare och en omsättning på över 23 miljarder kronor är vi en av Sveriges större koncerner. Moderbolag i koncernen är Posten AB (publ) som ägs av svenska staten. Besök oss gärna på www.posten.se