Team Tre Berg - PostNord

PostNord ingår samarbete med Team Tre Berg-Bianchi

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2016 20:16 CET

Det har jobbats hårt i mellandagarna och vi kan nu meddela att PostNord kommer ombord som sponsor till Team Tre Berg-Bianchi. Teamet får därmed ytterligare en viktig partner som stöttar mot målet att bli ett av de bästa continetallagen och vara en plantskola för svenska cyklister.

Team Tre Berg-Bianchi, Thomas Löfkvist:
PostNord har länge varit förknippad med svensk cykel som sponsor till landslaget och tidigare huvudsponsor till Postgirot. Vi är väldigt stolta att de nu väljer att stötta oss det kommande året. Att få med sig en engagerad och entusiastisk sponsor värdesätter vi högt.

PostNord, Nizze Gustavsson:
PostNord har som mål att vara synliga inom cykling inom Norden och då passar det bra att synas med ett team som tävlar i Norden och även i Europa. Det skall bli ett nöje följa teamet till framgångar under året.

Om Postnord
Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2014 hade koncernen 38 000 anställda och en omsättning på 40 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.
Besök oss på www.postnord.com

Om Team Tre Berg-Bianchi
Team Tre Berg-Bianchi är ett

professionellt svenskt cykellag med säte i Skara. Tillsammans med General Manager Thomas Löfkvist och teamets 9 cyklister är målet att bli ett av Europas absolut bästa continentallag samt att skapa en ny plattform för svensk cykelsport.

Team Tre Berg-Bianchi är ett proffesionellt svenskt cykellag med säte i Skara. Tillsammans med General Manager Thomas Löfkvist och teamets 9 cyklister är målet att bli ett av Europas absolut bästa continentallag samt att skapa en ny plattform för svensk cykelsport.

Team Tre Berg-Bianchi is a professional Swedish cycling team based in Skara, Sweden. Together with the Team Manager Thomas Löfkvist the goal is to become one of the best continental cycling teams in Europe and to crate a new platform for Swedish cycling.