Live Applications Lidköping KB

PowerGamer ser positivt på 2010

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2010 13:08 CET

Lidköping 2010-01-21: PowerGamer, en av de nya ledande sidorna på speljournailistik i Sverige, firar sin officiella ett-års dag idag. Det nya året inleds med stor optimism inför vad som komma skall dels för att nya idéer ska tillämpas i praktiken, men även för den erfarenhet som samlats under det gångna året.

”Vi har ett härligt gäng här på sidan och vi alla börjar förstå hur var och en fungerar” säger Andreas Rikk, chefredaktör på sidan. ”Jag ser 2010 som en enorm möjlighet att visa vad vi går för. Vi har dessutom etablerat oss ganska bra nu på en väldigt hård marknad. Det ska bli riktigt kul att presentera allt nytt material jag har i huvudet för medlemmarna. Jag tror att det kommer tas emot med öppna armar av publiken.”

Det är dock inte bara det redaktionella som står inför en förbättring. Sidan i sig kommer få en del förfriskningar, i alla fall om man får tro utvecklarna bakom sajten.

”Jag har en vision om hur jag vill att det hela ska se ut” säger en av utvecklarna. ”Det gäller bara att dyrka upp de sista låsen och ha lite medvind. Vi kommer hur som helst göra något som ingen annan i Sverige har gjort än i allafall. Vad det är tänker jag inte avslöja nu, men det är något att se fram emot.”

Det är alltså med väldigt positiva tankar det nya året inleds, ett år då PowerGamer inte längre är färsk fisk på marknaden, utan ett år där de nu står som etablerad media. Hur året kommer se ut i detalj för företaget är dock omöjligt att säga, men en sak är säker och det är att vi kommer få se förändring och utveckling.

Besök PowerGamer på: http://www.powergamer.se

Serversideproductions [Live Applications Lidköping KB] har sitt huvudkontor i Lidköping vid Vänern med underkontor i Stockholm och Eskilstuna. Med över 12 års erfarenhet inom IT-branschen är det vårt mål att erbjuda en bred rad med IT-tjänster till marknadens absolut bästa priser. Vi som jobbar inom företaget har lång och bred erfarenhet inom våra respektive områden och vi garanterar absolut högsta kvalitet på alla våra tjänster.