Norstedts

Powerprincipen – framgångsformeln som lyfter din karriär

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 09:06 CET

Är du sugen på att förbättra din karriär, få den där chefspositionen eller fördubbla din lön? Idag vill unga kvinnor inte bara ha ett bra jobb och tjäna okej. De vill göra superkarriär - och de vill göra det snabbt. Powerprincipen är den perfekta handboken för alla karriäristor där ute som är sugna på att ta ett rejält kliv upp.

Powerprincipen erbjuder en unik karriärformel som används av framgångsrika kvinnor världen runt. Den består av tio powernycklar som erbjuder en blandning av sunt förnuft och nya, annorlunda och ibland kontroversiella råd. Författarna utlovar pepp, beska sanningar och konkreta tips. Dessutom intervjuer med en rad av Sveriges mest framgångsrika kvinnor inom vitt skilda områden, expertkommentarer, forskningsreslutat och anekdoter.

Powerprincipen är den perfekta handboken för alla karriäristor som är sugna på en superkarriär.

Camilla Björkman är journalist och driver tidningsförlaget Magazinhuset. Hon skriver löpande om karriär och entreprenörskap i olika tidningar.

Ulrika Ek är journalist med inriktning på nya medier, med tidigare erfarenhet från företag som E24 och Stardoll. Sedan oktober 2011 är hon chefredaktör på tidningen Cosmopolitan.

Boken har recensionsdag den 21 mars.

För mer information, beställning av recensionsexemplar eller kontakt med författarna hör av dig till
Åsa Steen, Norstedts, 070 267 84 47, asa.steen@norstedts.se

Norstedts grundades 1823 och är Sveriges äldsta förlag, med ambitionen att också vara det modernaste. Vår utgivning omfattar skönlitteratur och fakta och kännetecknas av kvalitet och bredd. Förutom svensk och utländsk skönlitteratur ger vi ut memoarer, biografier, debatt- och reportageböcker, samt fackböcker inom historia, mat, trädgård, djur och natur, nautica, ordböcker, kartor och akademisk kurslitteratur.