Beriksson

Ppura – Ekologiska italienska råvaror för en smakrikare måltid

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2017 22:44 CEST

Ppuras sortiment erbjuder pesto, pasta och olivolja och alla produkter är ekologiska.

Maurizio och Cemal växte upp ihop och de långa och goda söndagsmåltiderna tillsammans med familjerna är kära minnen. Det var framförallt pastan och de hemmagjorda såserna som de saknade allra mest när det var dags att flytta hemifrån. När längtan blev för stor så föddes idén att starta eget för att försöka återskapa och dela med sig av de kärleksfulla måltiderna, självklart med de bästa råvarorna och utan kompromisser. Efter mycket experimenterande fick de tillslut tillräckligt bra betyg av familjerna så att Maurizio och Cemal vågade säga upp sig på sina jobb för att satsa helhjärtat på den nya passionen: Ppura.

Ppura står just för passion & perfektion och man är noga med att betona vikten av att förvalta de italienska kulinariska traditionerna samt att bidra till att bibehålla det italienska jordbrukets mångfald. Råvarorna kommer från väl utvalda ekologiska små-jordbruk där elen som förbrukas kommer från förnyelsebara energikällor. Ppuras förpackningar består i stort sett uteslutande av biologiskt nedbrytbara material. Endast det bästa är gott nog och det är något som alla ska få njuta av. Glutenintoleranta erbjuds majspasta i tre olika former och du kan även välja pasta av högkvalitativt durumvete. I sortimentet erbjuds utöver klassisk pesto genovese, vegansk pesto genovese och pesto gjord på salantinotomater; Dessutom finner du smaksatta oljor med rödlök, citron, basilika och Karl-johansvamp samt två naturella novello-olivoljor.

Pastan väger 250 gram och kostar mellan 40-70 kr beroende på sort. Peston väger 120-140 gram och kostar ca 60-80 kronor. De smaksatta oljorna med citron, rödlök och basilika innehåller 100 ml och kostar ca 70-90 kr. Oljan med Karl johansvamp innehåller 100 ml och kostar ca 180-199 kronor. De två novello-olivoljorna innehåller 500 ml och kostar ca 150-220 kronor beroende på sort.

Läs mer här. Finn dina pressbilder genom att klicka . Har du frågor får du gärna mejla mig. eller ring mig på tel: +46703883534. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.