Moore To Be

PR-bolaget Moore To Be firar 10 år i kulisserna

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 13:04 CET

I februari 2003 grundades PR-bolaget Moore To Be för att hjälpa artister och företag att nå ut i mediebruset. Efter att sedan starten ha arbetat och verkat i kulisserna bakom såväl ett flertal av Sveriges största och populäraste artister som andra uppdragsgivare kan grundaren Anna Moore idag se tillbaka på tio hektiska men lärorika år, fyllda av spännande PR-uppdrag, artistcoachning och medieträning.

De senaste tio åren har Moore To Be arbetat som coach bakom flera av Sveriges största och populäraste artister. Bolaget har anlitats flitigt för såväl olika PR-uppdrag för skivbolag, bokningsbolag och andra aktörer inom musikbranschen som för uppdrag åt andra slags företag och varumärken. Uppdragen har handlat om allt från att medieträna vinnare från stora musiktävlingar till genomförandet av hela lanseringskampanjer och olika delprojekt.

”Att ständigt verka i kulisserna passar mig perfekt”, säger Anna Moore, grundare och ägare av Moore To Be AB. ”Det är ju våra uppdragsgivare som ska ha rampljuset på sig och det tycker jag att vi hela tiden har lyckats bra med.”

”Att jag är nöjd hindrar dock inte att jag hela tiden strävar efter att bli ännu bättre!”

Bland de många artister som Moore To Be har arbetat med genom åren kan nämnas Magnus Uggla, OLA, Caligola, Tiësto, The Poodles, Meja, Erik Hassle, Martin Stenmarck, Larz Kristerz, Myrra Malmberg, Rigo & The Topaz Sound, Peter Jöback, Robert Wells,
 Rongedal, Simply Red,
 Stephen Simmonds, Atlas, Molotov JiveBirgit Bidder, Timoteij, Movitz!, The Sounds Of Arrows och årets Melodifestivaldebutant Terese Fredenwall.

Dessutom har Anna Moore flera gånger personligen medverkat som sakkunnig inom coachning och mediaträning i olika tv- och radiosammanhang, som bl.a SVT Kobra, Sveriges Radio P1, True Talent och Fame Factory.

Anna Moore, som i grunden är beteendevetare, inledde sin karriär i musikbranschen när artisten Meja rekommenderade henne att söka jobbet som PR-chef då det stora internationella musikbolaget MCA Music öppnade kontor i Sverige 1994. Den spännande utmaningen att ägna sig åt artister, media och PR passade henne som handen i handsken. Efter MCA:s försäljning till Universal Music erbjöds hon uppdrag som promotionchef på skivbolaget Rodeo Records för att sedan gå vidare som produktchef på Sony Music.

Efter nio år som anställd kände dock Anna Moore att hon ville utveckla sina egna idéer i full skala och 2003 startade hon därför Moore To Be.

”Det var ett stort steg att starta eget i den turbulenta värld som musikbranschen varit de senaste åren”, säger Anna Moore. ”Men drivkraften att hjälpa och bidra med att skapa något större, var samtidigt så stor att jag var tvungen att satsa allt och prova mina vingar.”

Idag kan Anna Moore se tillbaka på tio spännande år med sitt eget bolag. Utöver uppdragen som coach åt flera av Sveriges största artister har hon och Moore To Be de senaste åren dessutom arbetat med andra slags företag och varumärken, som t.ex Nordisk Film och Red Bull.

”Jag har haft mycket tur med alla mina projekt, artister samt personal som har valt att jobba på Moore To Be”, säger hon och ler.

Moore To Be består idag av två personer: Anna Moore och Helena Westberg, som tillsammans arbetar i alla projekt.

”Visst finns det drömmar och visioner om att expandera”, säger Anna. ”Men vårt fokus ligger på kvalitet och på att alltid göra ett bra jobb.”

”Vi hoppas att vi har ytterligare minst tio framgångsrika år framför oss!”