Ullman PR AB

PR-nätverket 3AWORLDWIDE väljer Ullman PR som partner i Sverige

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2015 15:51 CET

PR-nätverket 3AWORLDWIDE med partners i 29 länder och 270 globala medarbetare rankas som nr 175 på INC Magazines lista över de 500 snabbast växande företag i Amerika. 3AWORLDWIDE är ett internationellt nätverk inom mediestrategi, digitala lösningar och PR med huvudkontor i Miami och globalt nav i Mexiko, Brasilien och Spanien. Nätverket har även kontor på viktiga tillväxtmarknader såsom Dominikanska republiken, Panama, Colombia, Argentina och Chile. 3AWORLDWIDE vill nu utvidga sig i Norden och knyta sig an en byrå per land. I Sverige har de nu valt Ullman PR som partner. Patricia Calle, VD på 3AWORLDWIDE i Europa ”Vi hade att antal byråer att välja emellan. Vi sökte en oberoende byrå som är kreativ och med stor bredd i kundkretsen. Och vi fann efter noggrann analys att Ullman PR var de rätta. Vi välkomnar dem in i vårt stora nätverk. Det betyder mycket för alla våra partners att vi nu också är representerade i Sverige.”

Detta betyder mycket för oss eftersom vi har både kunder och prospekts som behöver PR-hjälp i flera länder. Men vi trodde vi var för små för att ingå i ett så stort nätverk som 3AWORLDWIDE. Men de valde oss och det är verkligen kul. Det ger oss en extra kvalitetsstämpel” säger byråns huvudägare Harald Ullman.

För mer information vänligen kontakta:

Harald Ullman

harald@ullmanpr.se

Om Ullman PR:

Ullman PR startades 2005 av Harald Ullman. Byrån har idag tre anställda och två praktikanter. Ullman PR är en liten och kreativ PR-byrå med stora kunder och börsbolag samt flera mindre kunder. De jobbar branschöverskridande och har ett 20-tal kunder som återfinns i branscher som fastighet, vård, media, inredning, miljöteknik, kultur med mera. Ullman PR jobbar både med lobbying, kriskommunikation, marknads-PR, sociala medier, webb, digital marknadsföring och viss reklam. Ullman PRs styrka är kombinationen av erfarenhet och förnyelse.

Om 3AWORLDWIDE:

3AWORLDWIDE är ett internationellt nätverk inom mediestrategi, digitala lösningar och PR med huvudkontor i Miami och globalt nav i Mexiko, Brasilien och Spanien. Nätverket har partners i 29 länder och 270 globala medarbetare. 3AWORLDWIDE rankas som nr 175 på INC Magazines lista över de 500 snabbast växande företag i Amerika. Nätverket har även kontor på viktiga tillväxtmarknader såsom Dominikanska republiken, Panama, Colombia, Argentina och Chile. http://www.3aworldwide.com/

About 3WORLDWIDE: With more than 270 global associates, 3AWORLDWIDE was ranked No. 175 on INC Magazine’s “Inc. 500” list of fastest growing companies in America. 3AWORLDWIDE is the newest and largest independent, international media strategy and buying, digital solutions and public relations firm headquartered in Miami. The agency serves as a gateway into the international media marketplace, with global hubs in Mexico, Brazil, and Spain, along with offices in key emerging markets, including: Dominican Republic, Panama, Colombia, Argentina and Chile. 3AWORLDWIDE provides clients maximum international exposure via impactful earned editorial placements and unrivaled buying power among independent agencies. Through its strategic execution of an all-encompassing, customized marketing mix across media platforms, the firm is able to ensure that every client reaches its target consumers. 3AWORLDWIDE was awarded a Bronze Stevie® award for “Public Relations Agency of the Year: Canada and US,” during The 11th Annual International Business Awards. The company was also ranked No. 9 on South Florida Business Journal’s 2014 list of “Top South Florida Public Relations Agencies.” For more information, visit www.3AWorldwide.com.