60plus Gruppen i Sverige

Premiär för 60plus Mässan i Karlstad 20-21 februari 2019

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2019 10:45 CET

För första gången ska nu populära 60plus Mässan etablera sig och slå upp portarna i Karlstad. 60plus Mässan vänder sig till den aktiva senioren och där 50 spännande utställare inom olika branscher möter upp glada och intresserade besökare i sina bästa år! Denna mässa kommer att vara återkommande, med målet att växa som den gör på andra mässorter.

60plus Mässan riktar sig till aktiva kvinnor och män i mogen ålder

Dagens seniorer och 60plussare är aktiva och umgås mycket med vänner. De reser långt och ofta - gärna på äventyrsresa, skypar, bloggar, shoppar, bygger om och nytt, inreder, tränar, jobbar, bor bekvämt, går på kurs och njuter verkligen av livet. Det har 60plus Mässan tagit fasta på!

60plus Mässan är det stora eventet för länets invånare och långt ifrån en traditionell seniormässa. "Det finns alldeles för få moderna evenemang för alla kring 60 år och uppåt. Dagens seniorer är aktiva, intresserade och vill uppleva roliga saker och förverkliga drömmar" säger Pia Brunell som är en av arrangörerna för 60plus Mässan.

Att dagens senior är en stor, intressant och viktig målgrupp för företag, kommuner, föreningar och organisationer, står helt klart. ”Vi ser att intresset att fysiskt kunna träffa 60plussarna i det egna länet växer. Detta har verkligen blivit en naturlig och viktig del i företagens marknadsföring” fortsätter Laila Fridh, mässarrangör och VD. Vi ska nu utveckla mässan i Karlstad så att den växer till den bästa träffpunkten för verksamheter, och där besökarna hittar allt av intresse främst i den egna regionen/kommunen.

Över 20 föredrag och 50 utställare
Det blir två roliga dagar fulla med aktivitet, spännande utställare, intressanta seminarier med kända och omtyckta talare, tävlingar mm. Utställarna medverkar på 60plus Mässan under teman som bl. a resor, turism, hälsa, friskvård & träning, elektronik, boende, bilar, juridik, hemservice, inredning & möbler, mode mm. Det blir även utbud med gott mathantverk.

Drop-in till Scenen. Några tips på vad som händer:
- Malcolm Dixelius, förre utrikeskorrespondenten, delar med sig av sina bästa resminnen från Östeuropa
- Modevisning med vårens färger och kläder med Elfrida & Walthers butiker
- Musikalisk stand-up med skådespelaren Johan Östling, känd från film och TV
- Paula och Solveig Ternström, ambassadörer för 1,6 miljonerklubben kåserar om ”Hur vi håller oss friska” med bl. a magstöd och Bollywood-dans
- Gunnel Carlson, trädgårdsexpert och känd från TV berättar om sin gröna passion och trädgårdar att inspireras av.

Ytterligare roligt: Gratis bingo i Cafeterian hela dagarna, Prova-på boule i boulehallen, mathantverk, veteranbilar (bla ABBAs privata BMW från 70-talet) mm

Se hela programmet här!

Café finns på arenan med lättare måltid samt fika.

Plats: Karlstad innebandyarena (Tingvallahallarna) Karlstad. Öppettider kl. 10.00-16.00 båda dagarna. Entré 60 kr www.60plusmassan.se

Bilder/mer info: Kontakta Laila Fridh 070-7566672 info@60plus.se

Om företaget 60plus Gruppen i Sverige AB
Startades 2008 initialt som communityn 60plus.se av Pia Brunell och Laila Fridh. I 60plus Gruppen i Sverige AB ingår idag 60plus Mässan.

2009 fick 60plus.se Bona Postulata-priset för sin nyskapande affärsidé och goda förutsättningar till snabb utveckling. Denna utmärkelse tilldelas årligen från 15 välkända företag och näringslivsorganisationer i Uppland.

Om 60plus Mässan
60plus Mässan är ett årligt återkommande seniorevent som sedan 2011 genomförs i bl. a Uppsala, Hudiksvall, Gävle, Falun, Västerås och Karlstad. Mässan är en träffpunkt för länets aktiva seniorer och lokal service, företag och organisationer.