60plus Gruppen i Sverige

Premiär för 60plus Mässan Solnahallen, Solna 12-13 april 2016

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2016 09:17 CEST

Nu är det premiär för 60plus Mässan i Solnahallen, Solna 12-13 april 2016. Mässan riktar sig till aktiva kvinnor och män i mogen ålder. Dagens seniorer och 60plussare är aktiva och umgås mycket med vänner. De reser långt och ofta - gärna på äventyrsresa, kör motorcykel, shoppar, tränar, jobbar, bor bekvämt och njuter verkligen av livet. Det har 60plus Mässan tagit fasta på.

60plus Mässan utgår ifrån dagens "60-plussares" intressen och behov
"Dagens 60plussare vill uppleva roliga saker och förverkliga drömmar. Våra mässor är inriktad på dagens aktiva och moderna seniorer, med teman som intresserar dem" säger Pia Brunell & Laila Fridh, arrangörer för 60plus Mässan.

Under två dagar presenteras ett stort utbud av vad man som senior kan uppleva, göra, resa till, köpa och få reda på inom olika verksamheter. Möjligheter ges att prova-på, ställa frågor och få svar.

Bredd på utställare
Cirka 70 utställare ger mässan bredd med teman som motor, hälsa, bygg, mode, resor, inredning, kultur, hantverk, teknik, bank & finans, bostad, turism, nöjen, sport, samhälle, mat mm.

Kända gäster som föredragshållare
Scenen kommer att gästas av intressanta gäster som bl.a Yogainspiratören Pernilla Cristvall 12 april samt författaren och Tysklandsexperten Jan Mosander 11 april. Det blir även föredrag om vinresor i Tyskland av vinoraklet och gastronomen Jan Holmström 12 april. Efter föredraget ges möjlighet till mini-vinprovning. Författaren Anita Hammarstedt berättar om sin bok ”4 generationer kvinnor”. Dessutom intressanta seminarier om hälsa, släktforskning, nya spännande resmål, ekonomi mm. Detaljerat program med tider finns på www.60plusmässan.se

Dessutom erbjuds besökarna gratis snabbtester, fotanalys, hälsoråd, senaste bilnyheterna, tips, goodies, mässrabatter, provsmakningar och tävlingar med exklusiva vinster, mysigt café / restaurang med vinbar, MusikQuiz och mycket annat.

Ladda för två fullspäckade långa dagar. Varmt välkommen till Solnas stora seniorevent!
Öppettider 12-13 april 2016 kl. 10.00-16.00 Entré 60 kr. Hela programmet hittar du på www.60plusmässan.se

Genomförs på flera orter i Sverige

60plus Mässan kommer nära länets 60plussare och är årligt återkommande. Det stora senioreventet 60plus Mässan genomförs även i Uppsala, Gävle, Falun och Västerås. 60plus Mässan i Solna är den 21:e 60plus Mässan vi genomför sedan starten 2011.

För mer information, bilder mm kontakta Laila Fridh 070-7566672, Pia Brunell 070-6310914 email: info@60plus.se

Om företaget 60plus Gruppen i Sverige AB
Startades 2008 initialt som communityn 60plus.se av Pia Brunell och Laila Fridh. I 60plus Gruppen i Sverige AB ingår idag 60plus Mässan.

Om 60plus Mässan
60plus Mässan är ett årligt återkommande seniorevent som under 2016 genomförs i bl. a Uppsala, Solna, Gävle, Falun och Västerås. Mässan är en träffpunkt för länets aktiva seniorer och lokal service, företag och organisationer.