Miljöpartiet de gröna i Nacka

Premiär för Fika med en Grön 6/2

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2012 13:29 CET

Innan jul antog Miljöpartiet de gröna en kommunikationsplan där det fastslogs att vi som parti ska vara närvarande i människors vardag och på så sätt vara Sveriges mest öppna parti. Vårt mål för mandatperioden är att 250 000 människor har fått möjlighet att diskutera och påverka den gröna politiken i personliga möten med miljöpartister.

Miljöpartiet de gröna i Nacka inleder det nya året med att verkställa det som står i moderpartiets kommunikationsplan och kommer därför att finnas på Café Voltaire i Dieselverkstaden under våren och bjuda fika- och pratsugna Nackabor på kaffe och bulle de första måndagskvällarna i månaden mellan kl 18-20.

- Vi känner att vi inte blir särskilt klokare som politiker av att bara sitta i ett topprenoverat stadshus och hålla möten med andra politiker utan vi vill komma ut och höra vad Nackaborna tycker och tänker. Sedan tror jag att det finns många som är nyfikna på oss politiker men inte vet hur de ska komma i kontakt med oss, säger Sidney Holm, språkrör och gruppledare för Miljöpartiet de gröna i Nacka.

Alla som är nyfikna på vad det innebär att vara Miljöpartist och tänka grönt är välkomna oavsett om man sympatiserar med partiets politik eller inte.

- Tanken är att vi som är förtroendevalda i kommunen ska bli mer tillgängliga och möta Nackas invånare där de rör sig eller har lätt att ta sig till och göra avståndet mellan väljare och politiker lite kortare, säger Brita Ström, även hon språkrör och gruppledare  för Miljöpartiet de gröna i Nacka.

I Nacka bor nästan 100 000 människor som nu har möjlighet att göra sina röster hörda och kan påverka den gröna politiken genom att fika med några Miljöpartister i Nacka. Måndagen den 6 februari startar vi igång fikandet, så varmt välkommen att ”Fika med en Grön”.

Plats: Café Voltaire, Dieselverkstaden, Sickla
Datum: 6/2, 5/3, 2/4, 7/5 och 4/6
Tid: Kl 18-20

Kontakt: Miljöpartiet de gröna i Nacka, tel: 08-716 81 49 eller e-post: miljopartiet@nacka.se
Nicole Goufas, Politisk sekreterare, tel: 0761-95 60 50, nicole.goufas@nacka.se

Vi bryr oss om allt levande, världens alla människor och kommande generationer. Miljöpartiet är en del av en global grön rörelse. Tillsammans arbetar vi för långsiktigt hållbara, demokratiska samhällen, där människor tar ansvar, både lokalt och globalt.