Temaimport.se

Premiär för GOBI DRY Brick på båtmässan i Göteborg 2016

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2016 19:34 CET

GOBI DRY Brick är den smarta fuktabsorbenten som återladdas om och om igen.

För första gången på en större båtmässa visas GOBI DRY Brick på båtmässan i Göteborg 2016. Efterfrågan är stor och vi har fått fylla på i montern åtskilliga gånger för att möta upp.

Efter ett fåtal omladdningar är GOBI DRY Brick inköpskostnad lägre än jämförbara saltavfuktare av typen torrboll och liknande. Utöver det slipper du hantera kladdiga påsar och alkaliskt restvatten.

I GOBI DRY Brick är omladdningen inbyggd. Allt som krävs är att koppla in enheten i ett strömuttag och låta kristallerna laddas.

Ingen el krävs för avfuktning

Säker och ren

Ekonomisk

Inget kladd

GOBI DRY Brick fungerar även i låga temperaturer och är därför ett utmärkt alternativ vid vinterförvaring.

Detta är en luftavfuktare för mängder av användningsområden. I båten och husbilen på sommaren och vintern. I garderoben, vapenskåpet och fuktkänslig förvaring.

Användning:

GOBI DRY Brick är fylld av fuktabsorberande kristaller. Avfuktning sker kontinuerligt utan någon någon koppling till elnätet. Luftavfuktaren kommer att absorbera fukt till indikatorn har ändrat färg till en Grön/svart kulör. Flytta då avfuktaren från platsen som skall avfuktas och anslut den med medföljande kabel till 230V vägguttag. Ett litet värmeelement på 20W värmer nu kristallerna och får det uppsamlade vattnet att avdunsta. Efter ca 12-15 timmar bör indikatorn vara guld/orange igen och GOBI DRY Brick är klar att användas igen.

Lämplig för utrymmen upp till en kubikmeter. Vid större volym rekommenderar vi att man använder motsvarande fler GOBI DRY Brick

Teknisk data

Storlek: 160x80x35mm

Absorptionsförmåga: ca: 130ml vatten

Vikt: 350g

Ström (vid laddning): AC 100-240 Volt 50/60Hz 20Watt

TemaImport.se drivs av Susanne och Viktor som har verkat i båtbranschen under flera år. Susanne är utbildad förpackningsdesigner med erfarenhet inom logistik och produktion. Viktor är Civilingenjör inom elektroteknik med delmängd i Naval Architecture. Båda aktiva i båtlivet med många timmar i motorbåt och ofta mer än tusen sjömil med segelbåt varje säsong.
Vi äger varumärken med kvalitetsprodukter. Gärna teknik i framkant som underlättar allas båtliv.
Våra kunder får tillgång till ett nyskapande produktsortiment och en säker leveranspartner med  kunnig support.