Noshörningen AB

Premiär för Hanwag Classic i Sälenfjällen

Pressmeddelande   •   Jul 29, 2013 10:10 CEST

Hanwag Classic är en mindre variant av Fjällräven Classic för den som vill prova på att vandra i fjällmiljö. Vandringen går av stapeln 30-31 augusti och använder Sälenfjällen som arena med Sälens Högfjällshotell som bas för start och målgång.
I samband med vandringen arrangeras även Primus Classic. En enklare vandring för barn i åldrarna 5-12 år.

Vandringen sträcker sig över 2 dagar ca 20 km/dag med övernattning i eget tält på fjället.

DAG 1
Man bär sin packning och lagar sin egen mat under vandringen. Målet dag ett är att nå det gemensamma baslägret, där man slår upp sitt tält för natten. Vid baslägret finns det möjlighet att fylla på vatten, få eventuella skavanker undersökta, fixa sin utrustning samt fylla på gas eller bränsle till sitt kök. Men framför allt är det en rofylld plats där man kan villa ut framför lägerelden, lyssna på stämningsfull musik och fylla på energidepåerna.

DAG 2
Andra dagens vandring startar när man känner sig redo. Målet dag två är att ta sig via en annan sträckning tillbaka till kungsledsportalen och högfjällsområdet. Under dagen kommer man passera två checkpoints där man kan få hjälp med det man behöver. Väl framme väntar välförtjänt vila och Hanwag Classics bankett i högfjällshotellets vackra vinterträdgård.

Noshörningen AB arrangerar expeditionsresor, äventyr och event med Sälen som bas.

Som Noshörning upptäcker man världen på ett lite annorlunda sätt. Kända profiler och expertguider tar dig med på strapatser, udda platser och äventyr av högsta klass.

Läs mer om oss på noshorningen.com