welloo e-handel AB

Premiär för nytt sätt skapa inredning till mässa, butik och event

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 09:32 CEST

– Vi vill inte bli ett nytt IKEA, utan vi erbjuder något unikt. Ibland skämtar vi om att ”serieproduktion är så 1900-tal”. Idag vill man ha något eget, något som konkurrenterna inte har. Där passar vår inredning med helt valfritt motiv perfekt, säger Jan-Erik Berggren, grundare till den alldeles nya sajten welloo.se.

I vårt koncept väljer kunden bland produkterna i webbutiken och bestämmer sedan fritt vad vi ska trycka på dem. Det handlar om färger, logotyper och texter, men mest av allt bilder. Stora, tydliga och säljande bilder.

Men vem vill köpa något som inte är miljöanpassat? Vi vill i alla fall inte sälja det. Därför är allt vi levererar tillverkat av Re-board, ett modernt lättvikts­material helt baserat på pappersfiber. En del av råvaran är återvunnen, resten kommer huvudsakligen från skandinaviska skogar. Och alla våra produkter kan lämnas i well-retur för att bli till nytt papper igen.

En helt igenom digital produktionsprocess där produkterna tillverkas efter kundens beställning, i precis det antal kunden behöver, ger heller inget spill, ingen lagerhållning. Med trycket direkt på materialet uppnås en hög och jämn kvalitet och behovet av att blanda material i flera steg elimineras, vilket också är en fördel i återvinningen.

Användningsområdet är överallt där man vill framföra ett budskap, visa upp sig och kanske även sina produkter. Många kunder återfinns inom mässa och event, men även varumärken och butiker är återkommande köpare.

Som ett roligare alternativ till standardinredning och betydligt billigare än annan kundstyrd, unik inredning fyller welloo.se definitivt ett behov.

– Vi vill förändra synen på kommersiell inredning. Och vi vill göra världen lite bättre, lite vackrare, sammanfattar Jan-Erik företags vision.

----------

welloo.se är Sveriges nyaste webbutik där du kan designa din egen inredning till mässa, butik, konferens och event. Välj bland våra många produkter i det moderna miljömaterialet Re-board. Sedan trycker vi vad du vill i form av bilder, texter, logotyper, färger och mönster. Direkt på materialet, för en hög och jämn kvalitet. Uppmärksamhet i korta serier, helt återvinningsbart.