Holiday Club Åre - Pressinformation

Premiär för inomhusisbana i Åre

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2009 15:08 CEST

Idag, onsdagen den 8 april, öppnar Holiday Club Åre en 400 kvadratmeter stor konstisbana inne i Mix Megapol Arena. Aktiviteter på is erbjuds alla Åregäster och Årebor under påskloven.

Holiday Club Åre är den första hotellanläggningen i Sverige som kan erbjuda sina gäster inomhusisbana.

"Vilken grej! Lite Rockefeller Center-feeling. Känns otroligt spännande och nytt med is i vår arena, vi tror att detta kan bli en återkommande attraktion", säger Glenn Söderberg, eventansvarig Holiday Club.

Aktiviteten är gratis och öppen för alla. Det finns skridskor och hjälmar att låna. Banan är öppen från 08.00- 22.00 varje dag.

För mer information kontakta:

Glenn Söderberg, eventansvarig Holiday Club, 070-602 04 51

Historik, fakta och högupplösta pressbilder finns på www.holidayclub.se/press

Holiday Club Åre är en upplevelseanläggning där kärnverksamheten omfattar hotell, upplevelsebad och andelsboende (Ownership). Kompletterande verksamheter är konferens, SPA, restauranger, aktiviteter och evenemang. Holiday Club ligger på Åresjöns strand, 50 meter ifrån järnvägsstationen, och har över 1400 bäddar fördelade på 90 lägenheter och 250 rum. 2008 omsatte företaget 206 miljoner kronor och sysselsatte 160 årsanställda. Holiday Club är svanenmärkt. www.holidayclub.se