Hillestrand Consulting AB

Premiär för ny bok om hur företag kan möta moderna kunder

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2013 22:43 CET

Boken "Hur du säljer till moderna kunder" är Mattias Hillestrands första och tar sig an ett ämne som många företagare och säljare funderar på varje dag. "Hur ska jag göra fler affärer" och "varför fungerar inte mitt sätt att sälja?" I den här boken får du ta del av de säljprinciper som arbetats fram för att möta dagens moderna kunder och vad som skiljer den traditionelle säljarens sätt att arbeta mot den professionelle säljaren som arbetar med moderna säljmetoder.

- Jag märkte att det ofta saknas både kunskap om försäljning och kontinuerlig säljträning på många av Sveriges företag och att säljare i princip aldrig tränar på olika säljsituationer eller läser om försäljning, säger Mattias Hillestrand. - Jag ville sätta fingret på problemet och uppmuntra till att se försäljning som ett hantverk som man bara blir bra på genom träning, fortsätter han.

I boken ges en översikt över vad som skiljer ett traditionellt företag mot ett företag som jobbar modernt och vad som skulle hända om du och ditt företag bytte arbetssätt.Den tar också upp hur du kan utvecklas som säljare varje dag liksom följande:

• Hur du lätt kan läsa 40-50 böcker om året om försäljning
• Företagens stöttning av säljaren
• Old-school säljaren. Är du en av dem?
• De 4 principerna för modern försäljning
• Hur du behåller kunden med nya säljmetoder
• Skillnaden på old-school företag och moderna företag
• Hur du ställer frågor och vilka frågor finns det?
• Hur kunder köper sina produkter
• Om köpmotståndet och hur du kommer runt det
• 2 dialogexempel om hur du bokar möten i telefon
• 2 metoder att hantera invändningar

Det här är Mattias Hillestrands första bok och han har tidigare publicerats i Bonniers Ledarskapshandböcker för Säljledning med artikeln “Säljupproret”. Han håller säljträningar och utbildningar för företag och driver även podcasten Säljpodden, samt sidan www.avslutstekniker.se.

Hillestrand Consulting AB är ett konsultföretag verksamt inom försäljnings- och affärsutveckling. Företaget jobbar med avslutstekniker, säljträningar, föreläsningar och säljutbildningar för att hjälpa säljare att bli professionella i sitt yrke och hjälpa småföretagare att göra fler affärer.

Kontakta VD Mattias Hillestrand på 076-13 83 575 eller på mail mattias@hillestrand.se för mer information.