SPORTINGINVEST.COM

Premiär för ny kapitalförvaltning

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2006 00:00 CEST

”Vi svenskar har alltid gillat att spela ihop och stryktipsbolag på jobbet eller V75-andelar hos spelombudet är vardag”, säger Peter Dahlenmark, VD för Sportinginvest.

Sportinginvest är ett koncept utvecklat av Peter Dahlenmark, känd spelkonsult via media, sitt arbete med olika spelbolag och kanske framförallt via webbpublikationen AlltomSpel. Sportinginvest är ett bolagsspel eller syndikat där kunderna köper andelar och får tillgång till de bästa spelen på nätet. Sportinginvest har anställt och kommer att anställa några av de bästa mäklarna/spelarna som finns att uppbringa.

En av de mera framträdande mäklare som Sportinginvest redan har anställt är Jimmy Jonsson. Jimmy har snabbt gjort sig känd som en Sveriges mest framgångsrika sportspelare på nätet. Han har sin bakgrund som från travet och har utvecklats till att nu behärska flera av de stora sporterna som erbjuds till spel online.

”Vi vet att många vill sitta med en bong framför TV i soffan eller på baren. De flesta har dock inte den tid som krävs för att leta spel och information”, säger Dahlenmark.

Precis som de överlåter sparandet eller investeringar åt experter via aktiefonder så överlåter de spelandet till Sportinginvest. Med en eller flera andelar i Sportinginvest så finns upplevelsen och spänning kvar av spelet. Bekvämt är att våra mäklare letar informationen och utför spelen.

Den första spelfonden, "Probability betfund", tar emot anmälningar redan nu och startar spelandet den 1 maj. Denna fond spelar på värderingar och kan både backa och boka spel. Sannolikhet från engelskans "probability" är precis det som styr denna fonds val. Vi tar position innan en match och spelar med i normalfallet 1 % av befintligt fondvärde. Då vi hittar i vårt tycke maximalt mervärde i spelet så satsar fonden 2 % på spelet. Fondens beteende liknar mycket det traditionella sättet att spela på när vi talar om sportsbetting. Fonden har en medelrisk och kan liknas vid fonder som arbetar i tillväxtbranscher.